Cushman & Wakefield Forton: Секторът за продукти за здраве и красота с двуцифрен ръст

Секторът на продуктите за здраве и красота се очертава като един от най-бързо растящите на българския пазар, отбелязвайки двуцифрени темпове на ръст през последните две години. Това показват данните на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton, която тази година отбелязва 15 години от създаването си.
Добрите резултати на сегмента доведоха в България нови марки като Kiehl’s – най-високия клас козметика на L’Oreal, която отвори първия си обект в Paradise Center през февруари. Междувременно глобалният концерн премести и магазина на друга своя марка - NYX Cosmetics, в търговския център. Също през тази година се очаква откриването на първия обект на веригата дрогерии Vitalite в София. Вече присъстващите на пазара дрогерии и козметични брандове също продължават да договарят нови площи.
Секторът на продуктите за здраве и красота се разраства като част от глобалната вълна към по-активен и здравословен начин на живот, обобщи Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton. Според него навлизането на нови марки и разрастването на вече присъстващите на пазара ще продължи и през 2020 г.
Ясно се очертава търсенето на помещения в търговските центрове за сметка на търговските улици. Бъдещето на бул. "Витоша" виждаме в продължаващото и оформяне като зона за забавление и прекарване на свободното време, доминирана от заведения и все по-малък брой магазини, допълва Граматиков.
Консултантската компания организира и управлява проектирането и изпълнението на довършителните работи на бутиците на Kiehl’s и NYX Cosmetic в Paradise Center. Проектирането на бутиците се задава от международните екипи архитекти и дизайнери, като търпи минимални отклонения и адаптации спрямо родната среда. Предизвикателството да се проектира, съгласува и изпълни в рамките на 1 месец беше изпълнено с екипна работа от всички участници в процес, посочва Петко Лозанов, ръководител на отдел “Проджект мениджмънт” в Cushman & Wakefield Forton.
След период на плавен ръст на цените, наемите в търговските центрове в София, за магазин с добра локация и площ около 100-150 кв. м, достигат 40 евро/кв. м към края на 2019, като очакванията са възходящият тренд да продължи. Към последното тримесечие на 2019 г. офертните нива за магазин с площ 100-150 кв. м за моден бранд на булевард “Витоша“ в столицата са около 60 евро/кв. м с очаквания в краткосрочен план леко да се повишат.