Urban Development Forum 2019: Проектите следват инфраструктурата
НПЗ "Хладилника" се превръща в модел за градоустройство и сътрудничество на администрация и инвеститори
Напредваме бързо с отчуждаването и изкупуването на терени, които попадат в бъдещето трасе на бул. "Филип Кутев" - втория вътрешен ринг на София. В началото на 2020 г. можем да сме готови за продължаването на булеварда до ул. "Сребърна", останаха само три забавени отчуждителни процедури, изкупени са терените включително покрай зоопарка, където не е имало транспортно трасе до момента. Има готов технически проект за продължението до ул. "Сребърна". Разширението ще даде възможност първите нови комплекси да бъдат обезпечени. През това време ще подготвим следващото разширение на булеварда с още две ленти и трамвайно трасе и така да се свърже със "Семинарията" през Симеоновско шосе. 22 хил. души се очаква да живеят и да работят в НПЗ "Хладилника". Това съобщи Любомир Дреков, кмет на район Лозенец, по време на Urban Development Forum 2019.
Вътрешният ринг е изключително важен за транспорта на София. Предстои разрешение за строеж на "Атанас Дуков" до "Сребърна". В бъдеще НПЗ "Хладилника" ще се дава като правилен подход и сътрудничество на община и частен бизнес. Това е уникален шанс 70% от НПЗ да започне строителството и да завърши за 5-6 години и след това да няма бетоновози и улиците да бъдат благоустроени - нещо, което не може да се каже за "ВЕЦ - Симеоново" в момента например.
По отношение на социалната инфраструктура - в напреднала фаза сме за един голям терен от 22 декара във "Витоша - ВЕЦ Симеоново" за изграждане на училище за 500 деца и детска градина за 250 деца. Предвиждаме детска градина за 150 деца в "Кръстова вада". Много от офисните проекти залагат детски центрове.
Нашата цел е положителното развитие и благоустрояването на зоната да бъдат необратими, завърши кметът на район "Лозенец".
Ние бяхме първите, които инвестирахме на бул. "Вапцаров", когато още нямаше болница, училище и офиси. Нашият проект Forest Park залага изключително много на средата. Вече
не строим офис сгради, а кампуси с много зеленина,
заяви Адина Уелш, изп. директор, RPHI, компанията инвеститор на "Експо 2000". Настояваме и помагаме за създаване на по-големи улици. Много сме доволни, че не всички проекти в района са офиси, а има и жилища. Започнали сме рехабилитация на Драгалевската река в нашия парцел. Опитваме се да даваме възможност на хората да идват на работа не само с автомобил. Парите на инвеститорите следват инфраструктурата.
Тенденцията е от затворените комплекси към интеграция на кампуса с целия район. Нашите наематели са едни от най-добре платените в София и затова искат среда като извън България. Работим за споделен транспорт и други съвременни тенденции, изтъкна Адина Уелш.
Ползвателите на качествените проекти
искат да имат инфраструктура - пътна и социална. Ние бяхме проект мениджъри на сградата на "Тева Актавис", която се намира на ул. "Люба Величкова" в района. Надяваме се 2024 г. добрата среда за развитие и инвестиции в НПЗ "Хладилника" да бъде налице. Пожелавам успех на обединените усилия на общинска администрация и частни инвеститори, заяви Петко Лозанов, мениджър проектен мениджмънт, C&W Forton.
Регенерирането на зони в рамките на града е много по-лесно и евтино
и не може да се сравнява с изграждането на изцяло нова инфраструктура в покрайнините на града, изтъкна Яни Вълканов, урбанист, "Урбитат". Основния стимул за развитие на района е изграждането на инфраструктура - ул. "Люба Величкова", бул. "Филип Кутев". Благодарение на инициативата на арх. Здравков бяха проведени четири срещи на администрация и инвеститори за решаване на проблемите на територията. В района са планирани 530 хил. кв. м жилища и 230 хил. кв. м офиси, което означава 14 хил. нови обитатели и 16 хил. работещи - един малък град. Над 60% от територията е с инвестиционни намерения, а една инвестиция води след себе си друга. По ОУП зоната е смф, но това понякога не пречи на монофункционалността - "Червена звезда" се разви като жилищна зона, "Къро" - като офисна.
В случая самата улична мрежа не е достатъчно гъста, защото районът е бивша индустриална зона. Налага се учредяване на право на преминаване през частни терени, отстъпки от частните инвеститори за по-широки тротоари. Но всички имат интерес - продава не самият проект, а средата да бъде привлекателна за обитатели и работещи. Трябва да се помисли как да се гарантира реалния многофункционален характер на смф зони, уточни Яни Вълканов.
Целта на възложеното ни проучване по транспортно-комуникационния план на НПЗ "Хладилника"
имаше за цел да подобрим транспортната и вело инфраструктура в зоната, пешеходните пространства, по-тесни пътни платна и по-широки тротоари. Изготвихме транспортно моделиране на автомобилното движение, проведена беше анкета с потенциалните инвеститори, въз основа на които беше изготвена прогноза за сутрешен и вечерен пиков час. Беше направена една съчетана схема и наложихме известна еднопосочност на движението, разказа инж. Тодор Тодоров, ст. експерт, "Трансконсулт 22". Основен момент в развитието на инфраструктурата е да бъде изградено северното платно на "Филип Кутев", догодина до "Сребърна" и до пълен габарит. Трудно е частните инвеститори сами да изградят инфраструктурата, необходимо е общината да има водеща роля. Паркингът на "Токуда" няма капацитет и ул. "Люба Величкова" се превръща в паркинг за автомобили. Планираме кръгово по "Сребърна" до зоопарка за да бъдат забранени левите завои. Направени са напречни профили на всички улици в района за да могат инвеститорите да се съобразят с тях. Зоната ще покрива европейските стандарти за високи нива на обслужване с градски транспорт.
Повече информация за представените материали и презентации на Urban Development Forum 2019 - в прикачените статии.
Повече за Urban Development Forum 2019 и неговата програма - тук