37 общински пътища в София ще бъдат управлявани чрез специална наредба

Наредбата за управление на общинските пътища в Столична община определя реда на ползване и управление на 37 общински пътища с обща дължина 225 километра в Столичната община, съобщи на пресконференция заместник-кметът на София Ирина Савина.
Наредбата е изработена на основание Закона за пътищата, допълни тя при представянето й пред съветниците от комисията по транспортна инфраструктура .
Предстои паспортизация на общинските пътища, която ще установи състоянието им, каза директорът на дирекция "Транспортна инфраструктура" Красимир Крачунов.
Таксите за рекламни съоръжения и от бензиностанции, каквито са посочени в наредбата, още не са определени и ще се определят с решение на Столичния общински съвет, но те няма да са големи какъвто е размерът на таксите за първокласната републиканска мрежа, посочи още Крачунов.
Към настоящия момент не са изяснени статутът и собствеността на пътищата в природен парк "Витоша", каза пред съветниците Крачунов и обясни, че след прехвърлянето на собствеността върху четвъртокласната мрежа към общините, пътищата в природния парк не са квалифицирани като клас.
До момента и общинските пътища са ремонтирани по линията на текущите ремонти, извършвани от трите фирми, занимаващи се с ремонтните пътни дейности, допълни той.
По повод искането от ПП "Витоша" за въвеждане на такса за влизане на автомобили на територията на парка, от Столичната община смятат, че това не е в прерогативите на общината, се посочва в становище на заместник-кмета на Столичната община Юлия Ненкова.
Таксата за влизането на автомобили в парк "Витоша" не може да бъде определена, тъй като липсва правна възможност за определянето на такава такса. Това няма да бъде възможно до изясняване на статута на пътищата във Витоша. Според Красимир Крачунов по европейската практика се изключва едновременното събиране на винетни такси и на тол-такси.
Проблемът с пътищата във Витоша е, че те не са горски пътища по смисъла на закона за горите, а не са и в обхвата на закона за пътищата.
По въпроса за ремонта на бул. "Цар Борис Трети" Крачунов каза, че причината за него не е в липсата на средства и проектът не е съгласуван и от МВР заради липсата на алтернативно трасе. Възможните алтернативни пътища не могат да издържат натоварването от товарни автомобили, посочи още той.
Ирина Савина съобщи още, че за следващата година парите за строителство и за транспортна инфраструктура в бюджета на общината ще са в същия размер както и тази година, като за това ще допринесе и европейското финансиране по спечелени проекти.
В момента се изготвя анализ за резултатите от дейността на трите фирми, извършващи текущи ремонти по столичните улици и булеварди.
Предстои да бъде взето управленско решение от новото ръководство на общината за това по какъв начин ще се изтогвят тръжните процедури и за какъв обхват след изтичането на договорите с фирмите в момента.
Следващата година СОС ще реши по какъв начин ще бъде направен корекционният ремонт на участъка от бул. "Цариградско шосе" между бул. "В. Левски" и алея "Яворов". Има два варианта, между които съветниците ще трябва да предпочетат един, посочи Савина.