Присъствието ни на пазара стимулира спорта и трайно сваля цените

Г-н Джоло, вече имате два магазина в София и един във Варна, току-що открихте четвърти в Пловдив – какво е новото за него?
- Това е класически Decathlon върху 2000 кв.м с традиционно спортно игрище, където клиентите могат да спортуват или да тестват продуктите. Много се гордеем с магазина в Пловдив, който беше построен от "Монолит София" за много кратък срок.
Какво предстои през 2015 г.?
- Ще открием два магазина през 2015 г. - един в Бургас и един в София, в жк "Люлин". Така магазините ни ще станат общо 6 – три в София и по един в Пловдив, Варна и Бургас. Освен това до първата половина на 2015 г. стартираме с продажби онлайн, което е много важен приоритет за нас, защото е отличен начин да достигнем до клиенти и в най-малките населени места.С това приключва първият етап от нашата експанзия.
Новите магазини са собствени или под наем?
- Новите магазини ще са под наем.
Как оценявате резултатите за 2014 г.?
- Много сме доволни - от старта ни през 2013 г. досега имаме вече четири магазина, а прогнозите ни са за приходи от 30 млн. лв. за 2014 г. В "Декатлон" вече работят близо 120 души – динамични и енергични хора, споделящи страстта към спорта.
Какъв е планираният общ обем на инвестициите?
- Общият обем на инвестициите възлиза на 50 млн. лв.
Как оценявате тенденциите на пазара на спортни стоки в България?
- Нашата основна задача е да направим спорта достъпен за хората. Влизането на Decathlon винаги увеличава обема на пазара в дадена страна и сваля трайно цените. При иновативни специално разработени продукти нашите цени не са промоционални, а постоянно ниски. Целта ни е да стигнем до възможно най-много потребители, да им предложим професионална екипировка за техните спортове на най-достъпна цена в сравнение с останалите. Традиционно най-добре се продават стоките в отделите за планински спортове, фитнес и бягане. Бягането например е добра илюстрация на философията на "Декатлон" "Спорт, достъпен за всички" - един масов спорт, който може да се практикува от всеки, по всяко време и навсякъде, а ние предлагаме специално проектирани и изработени за бягане маратонки на достъпна за всеки цена.
Какви са вашите традиционни конкуренти, да ги очакваме ли скоро?
- Всъщност това не е толкова важно за нас. Ние искаме да изпълним мисията си - да осигурим качествени иновативни стоки с наша марка на добри цени и да имаме доволни клиенти, които да имат по-добра възможност да спортуват.
Интервюто взе Николай Тодоров