Quintessentially вдига нивото на жилищните комплекси с консиерж
Интервю с Димана Василева, основател и elite lifestyle manager, Quintessentially

Димана Василева, основател и elite lifestyle manager, Quintessentially
Димана Василева отваря офиса на Quintessentially в България през 2013 г. Вече 7 години лайфстайл мениджърите на Quintessentially помагат на взискателните и заети хора да се възползват максимално от времето си и да получат първокласно обслужване 24/7 в цял свят. Quintessentially не спира да се развива и вече предлага и корпоративни програми за компании и жилищни сгради освен частните абонаменти, които са най-търсени предвид персоналното обслужване. Гореща новина е, че предстои отварянето на офис в Румъния в началото на 2021 г. Преди Quintessentially Димана работи няколко години във филмовата индустрия ("Бояна филм", Kodak), но смята, че най-добрият университет са годините в авиокомпания "Балкан". Образование: Международни икономически отношения, следдипломна квалификация "Финанси и счетоводство", владее английски, френски и руски.
Световният лидер в лайфстайл мениджмънта Quintessentially вече предлага и в България консиерж услуги за жителите на комплексите и сградите в луксозния сегмент. Основателят и управител на "Quintessentially България" Димана Василева обяснява как на практика става това.
Като световен лидер в консиерж услугите Quintessentially осигурява личен лайфстайл мениджър, на когото членовете на „елит“ услугата доверяват организацията и грижата за всичко необходимо. Как това се прилага към цели жилищни комплекси?
- Персоналният лайфстайл мениджър е високото ниво услуги, което от 8 години развиваме много успешно у нас. Програмата Residence е нова услуга за България. Тя добавя стойност към собствеността и качеството на живот в кооперациите и комплексите от луксозния сегмент. Добрата новина е, че вече е назрял моментът, в който жилищният консиерж не е някакъв каприз, а естествена част от фундамента за този клас жилищни пространства. Стандартът на новото строителство вече е съобразен с прилежащата инфраструктура – има повече площи, зеленина, езера, фонтани, умни асансьори, а често и ресторанти, басейни, детски площадки, всичко необходимо за добруването на общността. Това е съвсем естествена предпоставка да сложим и върха на пирамидата – консиержът, който се грижи за щастието и удобството на самите хора. Да има кой да ти спести време, днес е голяма ценност. Особено когато това е поверено на професионалисти с опит в консиерж услугите.
Може ли да се каже, че това е нещо като по-висок клас „професионален домоуправител“?
- Не. Грижата за сградите и комплекса, инфраструктурата и всичко, което по стандарт е свързано с общото жилищно пространство, е приоритет на мениджърския екип на съответната сграда или комплекс. Консиержът е човекът, на когото може да бъде поверено пазаруването, резервациите, организирането на празници, пътувания, всякакви услуги, свързани със свободното време, развлечението, здравето, образованието, дома. Тази услуга е особено актуална сега, когато домът често е и офис, а домашните задължения често ни разсейват. Това е моментът, в който може да бъде възродена традицията на домашния иконом по нов начин – като консиерж услуга.
Какви са вариантите, в които услугата ще бъде предоставена у нас?
- Възможни са различни варианти, но нека се спрем на два основни.
Единият е с класическото физическо присъствие на консиержа с бели ръкавици на място, на рецепцията.
Другият вариант – по-съвременен и по-удобен, е виртуален - по телефон и имейл. Има възможност да се създаде и мобилно приложение за съответната сграда. През него жителите на комплекса подават заявките си и ние организираме онова, което искат. В услугата са включени часовете, в които обслужването е активно – обикновено 10-12 часа на дневна база. Ако някой от живеещите прецени, че има нужда от по-висок клас обслужване с личен консиерж, 24/7/365 и покритие в цял свят, винаги може да сключи допълнително споразумение с нас.
Как става абонаментът за жилищен консиерж?
- Не е необходимо извънредно усилие. Мисията на Quintessentially е свързана с улеснения за клиентите ни. Всеки нов комплекс може да сключи договор с нас и така за собствениците на имот остава само удоволствието да я ползват. Ако закупите такъв дом с инвестиционна цел, класата и стойността на имота биха били по-високи. В практиката на Quintessentially в държавите, които традиционно ползват тази услуга, дори се подарява едногодишно членство в Quintessentially, когато на пазара се предлага новопостроена сграда от този клас.
Quintessentially – най-голямата световна консиерж компания с над 50 офиса в цял свят, има вече 20 години опит в сегмента „Консиерж за резиденции“, предимно в държави, където има традиции предлагането на тази услуга да е задължителен елемент при покупка или наемане на жилище. Сред тези държави са Обединеното кралство, Египет, Арабските емирства, Тайланд, Люксембург, САЩ. През последните години този тип персонално асистиране става все по-актуално и в държави, които не са толкова свързани с традицията да имаш домашен иконом.
Услугата "Виртуален иконом“ от висок клас се предлага на индивидуалните членове на програма „Елит“ на "Quintessentially България" – лимитирано и изключително персонално обслужване.Нарастването на интереса към подобряване на качеството на живот в луксозния сегмент разшири дейността на "Quintessentially България". През март те отварят нов офис в Букурещ, който ще обслужва клиенти от Румъния и Молдова.