Фотогалерия: Мол Марково тепе - новият търговски и развлекателен център на Пловдив
Осем години след първата копка "Мол Марково тепе" отвори врати в края на октомври. Най-новият търговски център в Пловдив предлага на своите посетители добре подбран микс от модни магазини, зони за развлечения и хранене, както и за спорт. В него присъстват популярни чуждестранни и български марки, сред които Terranova, LC Waikiki, CCC, Tom Tailor, Andrews, Guess, Liu Jo, Clarks, Geox, Carducci, Original Marines, Yves Rocher и много други. Молът разполага и с голям детски център, фитнес зала, супермаркет, сладкарница, ресторант от веригата Victoria, както и кино "Арена", чиято IMAX зала предлага на зрителите едно несравнимо киноизживяване.
"Мол Марково тепе" е разположен в централната част на Пловдив, върху 8.5-декаров терен между бул. "Руски", ул. "Гладстон" и ул. "Драган Цанков". Цялостната пътна инфраструктура в района е обновена от община Пловдив, което допълнително улеснява достъпа до търговския център. Сградата е развита на четири надземни и четири подземни нива с обща разгъната застроена площ 55 000 кв.м. Отдаваемата търговска площ e 20 500 кв. м. Молът предлага удобен външен паркинг, както и вътрешен, разположен на подземните нива, с паркоместа за над 560 автомобила.
В новия проект на сградата (дело на арх. Илиан Илиев от архитектурно студио "Планинг"), са направени функционални промени на търговските етажи, реорганизация на отделните обекти с оглед улеснение на клиентския поток. Ново е очертанието на търговските алеи, конфигурацията на площите за отдаване под наем, разположението на вертикалните комуникации в главния атриум и обособяването на кинокомплекс.В четирите подземни етажи са оптимизирани вертикалните комуникации и е обособен пасаж, който се свързва с общото пространство в надземните етажи. На второто подземно ниво е разположен супермаркет със застроена площ 2290 кв. м. Част от паркинга е отделена за търговски обекти с площ от 2600 кв. м с директен достъп от пасажа и вертикалната комуникация.
Партерното ниво е разположено на 7500 кв. м застроена площ, от които 4500 кв. м отдаваема търговска площ. С цел привличане на големи наематели, които генерират солиден и траен трафик, е организирана еднопространствена търговска алея с покривно осветление и основни комуникационни ядра в двата края, с необходимите евакуационни пътища. Намалена е големината на главния атриум, и с доближаванена ескалаторите до основната алея са ооформени допълнителни търговски площи. В западния край на сградата, над рампите за подземния паркинг, е обособено междинно ниво, където са разположени офисите на управлението на мола. Те имат директна връзка с търговската алея на партера.