Фотогалерия: Обновената жп гара Бургас запази стилистиката на необарока Проектът "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа" е част от европейския проект "Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T мрежата - "Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София", "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа", "Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II етап" на обща стойност 97 млн. евро, финансират чруз ОП "Транспорт 2007-2013" от Европейския фонд за регионално развитие.Проект: "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа"Възложител: НК "Железопътна инфраструктура"Изпълнител: ДЗЗД "Железопътна инфраструктура Бургас", София,съставено от "Технострой България" (50%), "Билдникс" ЕООД (30%) и "Сънником" ЕООД (20%).Супервайзър: Обединение "Рубикон - Ен Ар 1". Стойност: 9 511 561 лева с ДДС. Финансиране: чрез ОП "Транспорт", със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие. Архитектурата на гаровото здание е повлияна от стилистиката на необарока. Характерна за нея е семплата мазилкова украса. Каквото и да е направено за конструктивните подобрения, нито един конструктивен елемент не е нарушил архитектурата на гарата, напомни инж. Ивайло Дженев, ръководител направление в НКЖИ. Цялото конструктивно укрепване на жп гара Бургас е завършено през октомври 2015 г. Специални обръчи "стегнаха" часовниковата кула. Искрящото бяло и жълто подчертават стилистиката на необарока В архитектурно отношение е направено функционално преустройство на цялата гара.Нивото, в което са се помещавали административните офиси на гарата, е отворено. На горното ниво е развита търговска галерия. Ще има кафенета, заведения за хранене и стая за майки с деца, ще се разположат и няколко магазина. НК "Железопътна инфраструктура" ще отдава под наем търговските обекти и така ще подпомогне издръжката на железопътния комплекс. Първото и второто ниво вече са свързани със стълбища. Металните решетки и парапетите са напълно възстановени според първоначалния си вид. Така изглежда пространството, което ще приюти търговски обекти. Към известния "Ресторант на гарата", който също ще бъде отдаден под наем, ще има подход както от вътрешността, така и от предгаровия площад. Цялостният ремонт на сградата беше разделен в 3 направления – конструктивно, архитектурно и енергийно-ефективно, като детайлите в интериора на гарата бяха възстановени до степен, в която пресъздават духа на ХІХ и началото на ХХ век. Дограмата е реставрирана и дублирана от външната страна с нова. Всички зони – и обществените, и служебните, са достъпни. Обемите са запазени, колоните са укрепени и обновени. Изградени са 3 нови асансьора, които допълват средата и се сливат с нея. Настилката на перон 1 е сменена с термолющен гранит, а на друтите перони е поставен унипаваж. Навсякъде са положени тактилните покрития за незрящите. Полилеите са художествени произведения, специално проектирани и изработени от скулптор. Вратите са реставрирани, само две от тях са изработени отново по проекта на старите поради големите поражения, които времето е нанесло върху тях. Вертикалното членение на дървената облицовка следва традициите от 30-те години на ХХ век. тухлените стени под нея обаче са укрепени и обламчени с метални скелета - оказва се, че 100 години след изграждането му гаровото здание вече не отговаря на нормите за земетръс. Направени са противоземетръсни шайби. Дървената облицовка е напълно възстановена и запазена за следващите поколения. Фоайето с билетните касите е същото като през 1929 година. Перонните покрития са същите като дизайн, но са реставрирани. Вратите към пероните са в бяло. По коловозите не е работено, защото те са част от проекта за обновяване на жп трасето Пловдив – Бургас. В югоизточния край на гарата е оформена малка градинка с пейки. Отводняването е прекроено. 5 Още от Сгради BIF'24 GREEN: "Зелените" стандарти, без които качествените проекти не могат 10 Октомври 2024 КАБ обмени опит и добри практики с италиански архитекти и инженери 09 Октомври 2024
5 Още от Сгради BIF'24 GREEN: "Зелените" стандарти, без които качествените проекти не могат 10 Октомври 2024 КАБ обмени опит и добри практики с италиански архитекти и инженери 09 Октомври 2024