Арх. Виктория Илиева, дизайнер: Предизвикателство беше преобразяването на скучните коридори в съвременни провокативни пространства
Брой 4 на сп. ГРАДЪТ




Проектът на "Полиграфия офис център" представлява нова, модерна намеса в сградата на съществуващия Полиграфически комбинат. Идеята ни бе не само да запазим автентичната структура на старата сграда, да съхраним нейните отличаващи я колони и детайли, но също и да подчертаем тези елементи с помощта на възприятията на интериорните пространства. Така ние създаваме нова, силна връзка между старата и новата сграда, между вътрешното и външното пространство, между историческото наследство и динамичното бъдеще.
"Полиграфия" е разположена в центъра на София. Сградата е емблематична за града и е характерен пример за периода на социалистическия реализъм. Целта ни бе още от самото влизане в нея да разбием чувството на монотонност, характерно за онзи период. Едновременно с това ние се съсредоточихме върху запазване на самоличността на самата сграда като създаваща новини печатница.
Предизвикателството беше изграждането на връзката между стара и нова част, както и преобразяването на скучните коридори в съвременни и провокативни пространства. Така възникна и идеята за създаване на експозиционни и галерийни пространства. Отворените структурни височини, достъпът на естествена дневна светлина, както и свободното пространство в атриума позволяват на посетителите свободно и естествено да обзервират тези арт площи.
Единодушно решихме да опростим цветовата схема, като в интериорния ни проект сме заложили монохромни тонове, които да препращат към усещането за страница на вестник от 60-те години. По този начин ние създадохме и по-големи обеми, които да разширят възприятията за арт пространствата, излагащи контрастно модерно изкуство - цветно и въздействащо. От друга страна, ние вдъхнахме живот и на изключително функционалния вътрешен двор, приветстващ различни събития, подходящ за вечерни постановки и performance art.
Интериорният проект на "Полиграфия офис център" има за цел да предложи възможност на хората от различните компании, обитаващи пространствата, да се идентифицират и разпознаят в една нова, модерна, млада и динамична среда.