Шест оферти за идеен проект на отклонението на метрото в "Люлин" към Околовръсното
"БИАС – М" ЕООД е най-вероятният победител в търга, цената на компанията е най-ниска – 464 хил. лв. без ДДС.

Шест са участниците в търга за изготвяне на идеен проект за отклонение от първа метролиния от МС "Люлин" до Софийския околовръстен път с две подземни метростанции и подземен паркинг. То е на база на предвиденото развитие на метромрежата в Общия градоустройствен план на София, който предвижда трасето на първи метродиаметър да се отклони под бул. "Царица Йоана". Това е първият търг на "Метрополитен"ЕАД, който се провежда по новите правила на ЗОП. Бяха отворени не само техническите оферти, но и ценовите. Победител според тръжната документация е кандидатът с най-ниска цена. Най- ниска е цената на "БИАС – М" ЕООД – 464 хил. лв. без ДДС.
Участниците и техните цени са: 1."Рикат" ООД – 532 хил. лв. без ДДС. 2."БИАС – М" – 464 хил. лв. без ДДС. 3."Свеко Енергопроект" АД – 528 хил. лв. 4. "Ар Джи Би" ЕООД - 532 хил. лв. без ДДС. 5."Инжпроект"ООД – 485 хил. лв. без ДДС. 6."Ий кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс" ЕООД – 558560 лв. без ДДС. |
Срокът за решение по проекта е октомври т.г. От оценителната комисия съобщиха, че резултат ще има вероятно през септември. Според новите правила на ЗОП класирането включва първите двама участника.
Търгът беше обявен през юни т.г. Индикативната стойност на проектирането е 800 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 6 месеца.
Какво ще извърши избраният изпълнител
В обема на обществената поръчка се включва разработването на идеен проект за подземно метротрасе с дължина около 1600 метра, 2 подземни метростанции – МС 1 и МС 2, с по два странични вестибюла и странични перони с дължина по 105 метра и ширина по 4 метра, участък за оборот и топъл резерв на метросъставите преди крайната МС 2.
Според тръжната документация спечелилият търга ще разработи и проект за бул. "Царица Йоана" в участъка от бул. "П. Владигеров" до бул. "Добринова скала" с дължина около 1100 метра по части пътни работи, вертикална планировка и организация на движението, както и разработването на идеен проект за подземен паркинг с входни и изходни рампи, разположен над метроучастъка между МС 1 и МС 2 и северно от тунелния участък в габарита на бул. "Царица Йоана".
В обхвата на процедурата са и посочените по-долу дейности по отношение на територията, през която ще преминава метротрасето от предмета на поръчката:
• Изготвяне на мотивирано предложение за изменение на действащия ПУП;
• Направа на инженерно-геоложки и хидро-геоложки проучвания;
• Изготвяне на геодезична снимка;
• Проучване на съществуващата инженерна инфраструктура /ВиК, електро, тт мрежи, топлофикационни съоръжения и пътни работи/;
• Извършване на предварителни съгласувания със съответните експлоатиращи предприяти и фирми при проектирането на реконструкцията и преустройството на съществуващата инженерна инфраструктура;
• Изготвяне на количествени сметки по окрупнени показатели към отделните части на проекта;
• Предаване на Идейния проект по отделните части на цифров носител в dwg. формат и в пет екземпляра на хартиен носител.
Изходните условия за изговяне на идейния проект по отделните части са:
• Техническа спецификация на възложителя за изготвянето на отделните части на проекта.
• Предварително предложение по част "Трасе и профил" за метроучастъка от предмета на поръчката.
• Разработени проектни решения за първа метролиния по части на проекта, касаещи структурата на отделните системи, функциониращи на първа метролиния – за участника, избран за изпълнител, които ще му бъдат предадени с протокол след сключване на договора.