На 30 август стартира рехабилитацията на жп отсечката от Скутаре до Оризово за 70 млн. лв.



Инвестираме 70 милиона лева за цялостната рехабилитация на 26-километровата жп отсечка от Скутаре до Оризово. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на първата копка на участъка на 30 август. По думите му, строителните дейности трябва да приключат до началото на 2019 г., след което по това направление влаковете ще могат да се движат със скорост между 130 и 160 км/ч. Той заяви още, че жп гарата в Белозем също ще бъде модернизирана в рамките на година и половина.
Заместник-министър Занчев обяви, че утре, 31 август започва рехабилитацията и на отсечката Стралджа-Церковски, която също е част от жп линията Пловдив-Бургас.
До края на годината ще стартира строителството и на жп линията от София до Елин Пелин. Целта ни е до 2022 г. да има изцяло модернизирана железопътна магистрала от сръбска граница до пристанище Бургас, каза още той.
Заместник-министърът съобщи, че договорените средства по оста за железопътни проекти в новия програмен период на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" са близо 64 млн. лева. Във финален етап на одобрение са още 2 големи железопътни проекта. Работим активно и за закупуване на нов подвижен състав, който ще се движи по обновените трасета, като плановете ни са до средата на 2020 г. да имаме първите нови влакове, допълни Занчев.
Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски сподели, че модернизацията на българските железопътни трасета ще позволи влаковете да се движат със скорост 130-160 км/ч и се извини на пътуващите с БДЖ за причинените неудобства по време на строителните дейности. Той анонсира, че остава още един участък по трасето София- Бургас, за който предстоят строително-ремонтни дейности, а именно Оризово- Михайлово. Проектът предвижда от гара Черна гора до гара Михайлово да се изгради тунел по железопътното трасе.
Рехабилитацията на железопътен участък Скутаре-Оризово е част от втората фаза на проект "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив-Бургас", финансиран от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Работата по обекта стартира на 6 март 2017 г. По график до 6 септември се работи по проекта, останалите 18 месеца са за строителство.
Рехабилитацията на железопътната отсечка Скутаре - Оризово попада в обхвата на проект "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив – Бургас – Фаза 2". Обектът обхваща железопътния участък от гара Скутаре до гара Оризово с дължина 26.135 км. Участъкът включва гарите Маноле и Белозем.
Договорът за рехабилитация на железопътната отсечка Скутаре – Оризово, включително гарите Маноле, Белозем и сп. Опълченец предвижда достигането на скорост –до 130 км/ч. за движение на влаковете.
Дейностите по строителството включват:
- Железен път и съоръжения в участъка Скутаре - Оризово от км 16+894 (НС1 гара Скутаре) до км 43+029 (НС2 гара Оризово), вкл. гари Маноле, Белозем и сп. Опълченец:
- Демонтаж, транспортиране, сортиране и складиране на материалите от съществуващия железен път и стрелките и предаването им на Възложителя;
- Изгребване на съществуващата баластова призма и транспортиране на баласта. Почистване на изгребания баласт и последващо рециклиране/претрошаване за използването му, като защитен пласт;
- Земни работи, оздравителни мероприятия, оформяне на земното платно и постигане на проектната носимоспособност съгласно Техническите спецификации и полагане на предпазен пласт;
- Изграждане на нови и рехабилитация на съществуващи дренажни системи;
- Рехабилитация на изкуствени съоръжения от долното строене (големи и малки мостови съоръжения, водостоци) в участъка Скутаре - Оризово от км 16+894 (НС1 гара Скутаре) до км 43+029 (НС2 гара Оризово);
- Изграждане на нови водоотводни съоръжения (канавки) и дренажни системи;
- Полагане на ново горно строене на железния път и стрелките с релси тип 60 Е1 и стоманобетонови траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт, направа на безнаставов релсов път.
- Работи по системата на контактната мрежа в участъка Скутаре – Оризово съгласно техническия проект и технически спецификации;
- Работи по системите за осигурителна техника и телекомуникации съгласно техническия проект и технически спецификации;
- Рехабилитация на технически сгради и приемни здания в гарите Маноле и Белозем;
- Изпълнение на мерки според плана за управление на строителните отпадъци;
- Дейности по шенаж и репераж на железния път;
- Изготвяне на екзекутивна документация и други.
Проектът се финансира от: Кохезионен фонд на ЕС, Национално съфинансиране, Съфинансиране ДП НКЖИ Стойност: 76 198 154,91 лева с ДДС Начало на строителство: 6 Март 2017 Край на строителството: 6 Март 2019 Възложител: ДП НК "Железопътна Инфраструктура" Изпълнител: Обединение "Европейски железници", съставено от "Трейс Груп Холд" АД, "Инфраструктурно строителство"ЕАД, "РВП Илиянци" ЕООД Строителен надзор: Ежис – ЕШП- Ай Си Дже"ДЗЗД, съставено от Ежис Полша", "Ежис България", "Евротранспроект"ООД, "Инфра консулт груп" ООД, МАП Интернасиовал"ООД. |