Продължава работата по жп проекта Скутаре – Оризово
Продължава работата по жп проекта Скутаре – Оризово. Шест месеца - от 7 март 2017 г. до 7 септември, се работи по проекта, оставалите 18 месеца са за строителство.
Проектът се финансира от: Кохезионен фонд на ЕС, Национално съфинансиране, Съфинансиране ДП НКЖИ Стойност: 76 198 154,91 лева с ДДС Начало на строителство: 6 Март 2017 Край на строителството: 6 Март 2019 Възложител: ДП НК "Железопътна Инфраструктура" Изпълнител: Обединение "Европейски железници", съставено от "Трейс Груп Холд" АД, "Инфраструктурно строителство"ЕАД, "РВП Илиянци" ЕООД Строителен надзор: Ежис – ЕШП- Ай Си Дже"ДЗЗД, съставено от Ежис Полша", "Ежис България", "Евротранспроект"ООД, "Инфра консулт груп" ООД, МАП Интернасиовал"ООД |
"Рехабилитация на железопътни участъци Скутаре- Оризово и Стралджа- Церковски, част от проект "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив-Бургас, Фаза 2"" Обособена позиция 1: Рехабилитация на железопътен участък Скутаре – Оризово. (Втората позиция от този обект е за Стралджа – Церковски за 2 млн.евро с "ВЖП Строй" ДЗЗД. )
Рехабилитацията на железопътната отсечка Скутаре - Оризово попада в обхвата на проект "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив – Бургас – Фаза 2". Общата цел на проекта е завършването на дейностите по развитие и рехабилитация на железопътната линия Пловдив - Бургас. По този начин ще се модернизира съществуващата инфраструктура и ще се подобри качеството на предоставяните транспортни услуги в България.
Железопътната линия Пловдив - Бургас е приоритетна в националната железопътна система и възстановяването на проектните параметри и рехабилитацията ще допринесе за подобряване на качеството на предлаганите услуги и намаляване на транспортните и експлоатационни разходи. По-високата скорост и по-високото качество на услугите ще спомогне за повишаване на конкурентоспособността на железопътния в сравнение с другите видове транспорт. Проектът има и косвени ползи, които са свързани с развитието на региона: създаване на нови работни места и повишаване стандарта на живот на населението.
Обектът обхваща железопътния участък от гара Скутаре до гара Оризово с дължина 26.135 км. Участъкът включва гарите Маноле и Белозем.
Договорът за рехабилитация на железопътната отсечка Скутаре – Оризово, включително гарите Маноле, Белозем и сп. Опълченец предвижда достигането на скорост –до 130 км/ч за движение на влаковете.
Дейностите по строителството включват:
- Железен път и съоръжения в участъка Скутаре - Оризово от км 16+894 (НС1 гара Скутаре) до км 43+029 (НС2 гара Оризово), вкл. гари Маноле, Белозем и сп. Опълченец:
- Демонтаж, транспортиране, сортиране и складиране на материалите от съществуващия железен път и стрелките и предаването им на Възложителя;
- Изгребване на съществуващата баластова призма и транспортиране на баласта. Почистване на изгребания баласт и последващо рециклиране/претрошаване за използването му, като защитен пласт;
- Земни работи, оздравителни мероприятия, оформяне на земното платно и постигане на проектната носимоспособност съгласно Техническите спецификации и полагане на предпазен пласт;
- Изграждане на нови и рехабилитация на съществуващи дренажни системи;
- Рехабилитация на изкуствени съоръжения от долното строене (големи и малки мостови съоръжения, водостоци) в участъка Скутаре - Оризово от км 16+894 (НС1 гара Скутаре) до км 43+029 (НС2 гара Оризово);
- Изграждане на нови водоотводни съоръжения (канавки) и дренажни системи;
- Полагане на ново горно строене на железния път и стрелките с релси тип 60 Е1 и стоманобетонови траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт, направа на безнаставов релсов път.
- Работи по системата на контактната мрежа в участъка Скутаре – Оризово съгласно техническия проект и технически спецификации;
- Работи по системите за осигурителна техника и телекомуникации съгласно техническия проект и технически спецификации;
- Рехабилитация на технически сгради и приемни здания в гарите Маноле и Белозем;
- Изпълнение на мерки според плана за управление на строителните отпадъци;
- Дейности по шенаж и репераж на железния път;
- Изготвяне на екзекутивна документация;
- Изготвяне на всички необходими документи за получаване на разрешение за ползване и оценка на оперативната съвместимост, които са в компетенцията на Изпълнителя;
- Всички други неописани дейности, необходими за постигане на целите на поръчката.