Завършват проекта от СОП до п.в. "Храбърско" от АМ "Калотина- София"



Предадохме в Агенция "Пътна инфраструктура" пътната и конструктивната част от проекта на Път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път от км 32.477 до км 48. 611.93 (километражът расте към СОП). Това е част от автомагистралата "Калотина - София". Това каза инж. Венелина Борисова, управител на "Трансконсулт-22", автор на проекта.
Новото трасе се отклонява от съществуващия път при п.в. "Храбърско" (за село Петърч). Там правим нови пътни връзки, които реално да свържат сегашния път I-8 и основното трасе на магистралата, което сега проектираме. Основното направление ще бъде АМ "Калотина – София", новата пътна връзка е за безконфликтно включване в сегашния път I-8.
В този проект "Трансконсулт-22" прави ново трасе на магистралата и големите съоръжения, както и реконструкция на всички инженерни мрежи, които се засягат по трасето. Това са кабели - подземни и въздушни на ЧЕЗ, на "Виваком", подземни на "Костинброд газ" и "Овъргаз", ВиК мрежи – захранващ водопрод на завода за кока кола и водопровод за Волуяк и Костинброд, а също и мрежи високо напрежение, собственост на ЕСО – 110 и 440 КV, които се проверяват, а на някои от мрежите, които са по-ниски, проектантите правят реконструкция само на тази част, която пресича новото трасе.
В частта от п.в. "Храбърско" до Софийския околовръстен път има два пътни възела.
Първият е при отклонението за Волуяк и е п.в. "Костинброд" при км 45+540.
Там се прави връзка с път II-81 София – Петрохан. Той е свободно решение – комбинация от диамант и полудетелина.
Вторият пътен възел е при Мраморско шосе – п.в. "Мрамор" при км 48+460.
Той отстои само на 2 км от пътния възел на Северната скоростна тангента и Софийския околовръстен път, но осигурява на хората, пътуващи от Мрамор всички необходими връзки – и със СОП, и със самата АМ "Калотина – София". При изграждането на новото трасе на СОП и Северната скоростна тангента реално не беше направен пътен възел за пътуващите от Мрамор. Сега те трябва да минат над СОП и да излязат на изключително неприятно кръстовище на "Ломско шосе" с остър ъгъл и да се върнат обратно на СОП, казва инж. Венелина Борисова. Този пътен възел е тип полудетелина.
В момента има изграден пътен възел между СОП и Северната скоростна тангента и новото магистрално трасе се включва директно в него. Този пътен възел е с чакаща връзка за АМ "Калотина", която сега е затворена, като има етапна връзка за Мраморско шосе, която ще отпадни, щом трасето Храбърско – СОП се включи в този възел. Това именно е мястото на км 48+611.
Има и малък брой големи съоръжения, които осигуряват пресичанията. Проектът включва организация на движението - новият тип "шумни" маркировки, указателни табели, осветени пътни възли.
Габаритът на магистралата ще бъде Г27. Това е новият габарит, който ще влезе в подготвящата се нова наредба за проектиране на пътища. Двата метра, с които се свива трасето, се отнемат от зелената разделителна ивица, която от 3.50 м става 3 м, от водещите ивици до разделителната зона, които от 0.75 м стават 0.50 м, а откъм аварийната лента от 0.50 м стават 0.25 м, лентата за изпреварване от 3.75 става 3.50, намалява се по малко и от аварийните ленти.
Проектът включва всички напречни пресичания с решения на две нива. Има и съоръжения за достъп до земеделски имоти и населените места.
Проектантите завършват проектите за реконструкция на инженерните мрежи и парцеларния план. Поради забавяне на изходните данни, сега се работи и по осветлениено на пътните възли.