2015: Пътните проекти на София

Септември: Завърши експерименталният проект за кръстовището на "Руски паметник"
Обновеният проект за "Руски паметник" промени настилките, тротоарите, беше поставено и тревно покритие, което се прави за пръв път в София, напомнят от Столичната община. Проектът е процедиран по Закона за устройство на територията и по Закона за опазване на околната среда.
Проектант: ОП "София – проект".
Изпълнител: Дружество по ЗЗД "Руски паметник 2014" с основен изпълнител "Балканстрой".
Консултант: "Трансконсулт БГ" ООД.
Бюджет: 3 545 425 лв. с ДДС.
Дължината на конструкцията с тревно покритие е 87 м.
Ноември: Избраха изпълнители за прекия път от бул. "Брюксел" до терминал 2 на летище София + снимка
"Брюксел 2015" ДЗЗД с основен партньор "ПСТ Груп" и партньор ТСВ ще строи 1.1 км път до летището.
Проектът е: "Пътна връзка за летище София" с обхват от бул. "Брюксел" (от о.т. 201 – о.т. 206 до о.т. 255 – о.т. 226) до ул. "Мими Балканска" (от о.т. 214 до о.т. 215)". Търгът беше обявен от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и е за изграждане на новата пътна връзка, категория градска магистрала ІІ клас, с обща дължина 1100 м, част от нея е 349-метрово мостовото съоръжение с ширина 11 м.
Съоръжението ще има шумозащитни стени.
Индикативната стойността на директната връзка е 13 400 000 лв.
Продължителността на строителните работи следва да е 870 дни, или 2 години, 4 месеца и 20 дни.
Изпълнител е "ПСТ Груп" с ТСВ.
Строителен надзор е "Трансконсулт БГ" ООД.
Завърши ремонтът на бул. "Цариградско шосе"
Обновяването на бул. "Цариградско шосе" е разделено на два подобекта.
Подобект 1 е "Рехабилитация на бул. "Цариградско шосе"от бул. "П. Яворов" до надлеза над бул."Г.М.Димитров", включително надлез над бул. "Михай Еминеску" (бул. "Пейо Яворов") и локални платна.
Подобект 2 е Рехабилитация на бул."Цариградско шосе" от надлеза над бул."Ал.Малинов" до Околовръстен път София, без надлез над бул."Копенхаген"
Включва:
- Рехабилитация на бул."Цариградско шосе" от надлеза над бул."Ал.Малинов" до Околовръстен път София, без съоръженията: срокът е 101 календарни дни, а стойността е 9 824 674 лв. с ДДС.
- Мост по бул. "Цариградско шосе" над река Искър и транспортен подлез до него по посока бетонов възел: срокът също е 101 календарни дни, а сумата е 960 732 лв. с ДДС.
Изпълнител на обекта: Обединение "Цариградско" ("Трейс Груп Холд" АД и "Инжпроект" ООД).
Обща стойност на договора: 19 344 449,93 лв. с ДДС (в т.ч. 355 200 лв. с ДДС за проектиране, и 18 989 249 лв. с ДДС за строителство).
Общият срок на договора е 437 календарни дни (в т.ч. 45 календарни дни за проектиране и 392 календарни дни за строителство).
Западната дъга на Софийския околовръстен път - участък 1, е завършен, започна строителството на участък 2 и "Филиповско шосе"
- На 22 октомври бе направена символичната първа копка на участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път, с което стартира строителството на участъкът от км 0+780 до км 6+309. Това е отсечката от моста над р. Какач до пътния възел със Северната скоростна тангента. Общата й дължина е 5.3 км. Предвидено е построяването на 3 пътни възела – п.в. "Стефансон", п.в. "Ломско шосе" и п.в. "Северна скоростна тангента", както и естакада над бъдещия бул. "Стефансон", нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор.
При пътен възел "Стефансон" трасето ще преминава по естакада над новия бул. "Стефансон" и жп линията и пътя за гара Волуяк. Пътен възел "Ломско шосе" ще бъде от кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, а пътен възел "Северна скоростна тангента" ще бъде "пълна детелина" с четири отвора.
Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД "Европейски пътища", в което участват: "Джи Пи Груп" ООД, "Автомагистрали – Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД.
Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС.
Строителният надзор ще осъществява сдружение "София Запад 2013", в което влизат "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л". Договорът за строителен надзор е 719 040 лв. с ДДС.
Финансирането е по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура".
- На 22 октомври пуснаха в експлоатация участък 1 на Западната дъга на СОП, който е между пътния възел на автомагистрала "Люлин" и СОП и моста над р. Какач.
Проектът за изграждане на участък 1 от Западната дъга на СОП - път ІІ-18 от км 59+400 до км 61+629 и от км 0+000 до км 0+780.
Общата дължина на отсечката е 3 км. На участъка има два пътни възела при бул. "Царица Йоана" и бул. "Сливница" и два моста.
Пътен възел "Сливница" е на три нива и е единственото подобно съоръжение в София в момента. Първото ниво е под нивото на съществуващото кръстовище. По него преминава транзитното движение по Софийския околовръстен път в посока север – юг. Второто е на нивото на терена и е кръгово кръстовище с два дъговидни моста над СОП. На него движението ще се преразпределя в четири посоки - към Калотина, на север, към жк "Люлин" и към автомагистрала "Люлин". Третото ниво е естакада над нивото на сегашното кръстовище. По нея ще върви транзитният поток за ГКПП Калотина.
Пътен възел "Царица Йоана" е на две нива - при свързването на бул. "Царица Йоана" с околовръстния път.
Изпълнител на строително-монтажните работи на участък 1 е обединение "Трейс СОП" ДЗЗД.
Стойността на договора за строителство е 47 820 000 лв. с ДДС.
Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД "Сдружение Пътконсулт 2000-Три Ес".
Стойността на договора за строителен надзор е 1 171 800 лв. с ДДС.
- Започна строителството на пътния надлез при ул. "Филиповско шосе" на км 59+500 от СОП в участъка на ул. "Добринова скала" до ул. "Трети март". Проектното решение на надлеза осигурява естакадно преминаване на Софийския околовръстен път при ул. "Филиповско шосе" и дава възможност за вливане и отливане на трафика от западното локално платно на СОП към кв. "Филиповци". Пътното платното е с широчина 7 м - две ленти по 3.50 м и тротоари по 1.50 м. Надлезът е с дължина 100 м - 4 отвора по 25 м, монолитно съоръжение с рамкова конструкция.
Изпълнител е "Трейс груп холд".
Стойността на обекта е 4 150 069 лв. без ДДС.
Пробивът "Токуда" завършва до края на годината + снимка
Пробивът "Токуда" е част от проекта за кръстовище на две нива при Телевизионната кула и Семинарията. Това е ново трасе покрай болница "Токуда". Той е част от първи етап от "Кръстовища по бул. "Пейо Яворов", обособена позиция 1 - кръстовище по бул. "Пейо Яворов" и ул. "Стоян Михайловски".
Първият етап обхваща новото трасе, което започва от ул. "Атанас Дуков", непосредствено след входа за болница "Токуда", и завършва преди кръстовището на бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна".
Началото на обекта е по ул. "Атанас Дуков" непосредствено след входа за болница "Токуда". Изгражда се нова връзка на ул. "Атанас Дуков" и ул. "Сребърна".
Ул. "Сребърна" ще има по-голям габарит при запазване местоположението на бордюрната линия вляво по нарастващия километраж и уширяване на пътното платно вдясно по километража (съгласно одобрен регулационен план за кв. "Хладилника"). Краят на обекта е непосредствено преди кръстовището на бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна".
Проектант: Трансконсулкт 22 ООД.
Изпълнител: ГБС Инфраструктурно строителство АД.
Консултант: "Софинвест" ЕООД.
Бюджет: 7 млн. лв.
Декември: Столичната община обяви търг за реконструкция на бул. "Скобелев"
Местят трамвая по бул. "Скобелев", удължават тунела с още 90 м. Столичната община обяви търг в две позиции.
Обособена позиция №1: Инженеринг (проектиране и строителство) на обект "Реконструкция на бул. "Ген. М. Д. Скобелев" от бул. "Христо Ботев" до бул. "Витоша".
Обособена позиция №2: Консултантска услуга.
Стойността на поръчката е 6 750 000 лв. без ДДС.
Оферти се приемат до 17:30 часа на 20 януари 2016 г. Отварянето им е предвидено за 10:30 часа на 21 януари 2016 г.
Предвижда изтегляне на рампата към кръстовището "Петте кьошета", удължаване на тунела по бул. "Ген. М. Д. Скобелев" с повече от 90 м, разполагане на трамвайното платно в оста на уличното платно след ул. "Княз Борис I" и връзка на трамвайното трасе при пл. "Баба Неделя" в посока кв. "Иван Вазов" и бул. "България".
Преместването на трамвая в средата на булеварда непосредствено след ул. "Княз Борис I" отдалечава максимално релсовия път от прилежащите сгради.
Прогнозна стойност за строителството е 6 458 333.34 лв. без ДДС.
Срокът за завършване на обекта е 31.12.2018 г.
Прогнозната стойност на строителния надзор е 291 666.66 лв. без ДДС.