На 10 юни обявяват кандидатите за проект на интермодалния терминал във Варна
На 30 април Министерството на транспорта обяви обществена поръчка за проектиране на Интермодален терминал Варна (ИМТ). Комплексният инфраструктурен транспортен обект ще осъществява претоварване на товари между три вида транспорт: морски, автомобилен и железопътен с възможности за комбинации между тях.
Местоположение
Интермодалният терминал ще бъде разположен под "Максуда". Обектът ще се развива на няколко териториални зони. Зона 1 и 1а, разположени в района южно от бившата фабрика "Христо Ботев" и ул. "Девня", ще бъдат разработени с приоритет. Трябва да се развият две основни инфраструктурни зони на северния бряг на Варненското езеро – пристанищна зона (1) и гарова зона (1а). Зона 2 включва територията от съществуващия терминал Варна-изток, състояща се от товарни корабни места от №1 до №3, съществуващите пътнически корабни места от №1 до №7 и акваторията на съществуващия яхтклуб, която е определена за яхтени и спортни дейности. Зона 2.1 обхваща територията на съществуващия терминал Варна-изток, където в Мол А от 6-о до 10-о корабно място ще се развие инфраструктурата за международния пътнически терминал. Останалата територия на съществуващия терминал Варна-изток (зона 2) ще се урбанизира и подлежи на допълнително проектиране извън тази поръчка. Необходимата територия за изграждане на интермодалния терминал ще се състои от съществуващи територии на ДП "Пристанищна инфраструктура" и НК "Железопътна инфраструктура" и новосъздадена територия във Варненското езеро.
Три вида транспорт
Пристанищната зона (зона 1) ще бъде с минимум 12.5 м дълбочина на оперативната акватория. Предвиждат се две корабни места за обработка на контейнери, две корабни места за обработка на зърно, едно многофункционално корабно място и кей/корабно място за служебни кораби, влекачи, букеровчик и др. Гаровата зона (зона 1а) ще включва нова товарна гара Варна-запад, обхващаща РП Варна-запад със съществуващия му приемно-отправен парк и разпределителния парк на гара Варна. Новото приемно здание ще се състои от необходимите помещения за обслужването на ИМТ по отношение на железопътния транспорт. Съществуващото коловозно развитие на РП Варна-запад ще изпълнява функциите на приемно-отправен парк за товарни влакове от и към ИМТ Варна. Предвижда се развитие на железопътна инфраструктура на територията на терминала, която ще свързва Приемо-предавателния парк за товарни влакове с всички необходими зони за обработка и складиране на контейнери, зърнени и генерални товари.
Обхват на поръчката
Бъдещите проектанти трябва да извършат дейностите в обхвата на поръчката в пет етапа. Първият включва предварителни дейности в необходимия обем съгласно Наредба №10 за обхвата и съдържанието, изработването, одобряването и изменението на генералните планове на пристанищата за обществен транспорт за зона 1 (пристанищна зона), зона 2 (пристанищна зона - терминал Варна-изток) и зона 2.1 (пристанищна зона - терминал Варна-изток, к.м. 6-10). За зона 1а (гарова зона) трябва да извършат подробни полеви наблюдения за изследване на терена, на който се предвижда новото строителство, свързано с изграждането и функционирането на железопътната инфраструктура към ИМТ.
Етап 2 включва разработване на варианти за идеен проект за изграждане на ИМТ Варна (зона 1, зона 1а, зона 2, зона 2.1), от които след оценка ще се определи икономически най-ефективният и изготвяне на задание за проектиране на генерален план на пристанищната зона 1.
Третият етап включва изработване на проект на Генерален план на пристанище "Интермодален терминал Варна-изток" въз основа на разработката "Актуализиране на генералните планове на пристанищата в района на пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна" за Пристанищната зона 1 и разработване на ПУП за зона 1а. Етап 4 включва разработване на технически проект на база избрания вариант на идеен проект за зона 1 и зона 1а.
Изисквания към участниците
Гаранцията за участие в процедурата е 120 000 лева. Изискване към участниците е да имат общ оборот за последните три години не по малко от 15 млн. лв. без ДДС, а от стойности сходни с предмета на поръчката – мин. 12 млн. лв. Изискване е и успешно изпълнен през последните три години поне един договор, сходен с предмета на поръчката.
Срокове и критерии за възлагане
Срокът за получаване на документите за участие е до 30 май. Оферти могат да бъдат подавани до 17:00 ч. на 9 юни. Отварянето им е насрочено за следващия ден – 10 юни 2014 г. Критерий за възлагане е икономически най-изгодна оферта. Показателите, по които ще се оценяват офертите, са два. Техническо предложение е с тежест 60 и включва оценка на предложените предварителни дейности (етап 1) и оценка на предложените проектни работи (етапи 2, 3 и 4). Ценовото предложение е с тежест 40.
Прогнозната стойност на поръчката е 12 млн. лв. без ДДС. Максималният заложен срок за изпълнението й е 9 месеца.