"Гранд мол" във Варна привлича още търговци

Пазарът на търговски площи във Варна получи нов тласък, а най-големият мол в града направи малка крачка напред в конкуренцията с още три проекта, тъй като като 17 нови магазина отварят врати в него.
За новия есенно-зимен сезон в "Гранд мол", който добави над 50 хил. кв.м отдаваеми площи към града през май, влизат магазинът за бельо от фамилията на Zara - Oysho, ориентираният към младежката мода LC Waikiki на 1200 кв.м, както и Playlife, Mango, Guess и Galeria Scandal, които предстои да се присъединят към отворилите Fan Point и Adidas.
Освен в модния сектор консултантската фирма за имоти Colliers International, която управлява обекта, се похвали и с нови имена в сферата на развлеченията и прекарването на свободното време като детския кът KID’s Play, козметичния магазин Casyopea, спортния Tempo Sport.
"Наш основен приоритет е осигуряването на оптимална смесица от наематели и с новите магазини разширяваме допълнително избора на посетителите на мола в модния сегмент. От друга страна, зоната за забавление е изключително важна за един търговски център в ключов град като Варна, тъй като привлича различни възрастови групи, създава атмосфера, удължава средния престой и стимулира продажбите", обясни Иглика Йорданова, мениджър отдел "Търговски площи" в Colliers International.
"Гранд мол" се изправи пред сериозни предизвикателства и се наложи да направи "меко" откриване, за да отговори на желанието на ключови наематели като Carrefour и Inditex (оператор на пет магазина, включително Zara и Oysho) да се възползват от силния за варненската икономика летен сезон, преди останалите им колеги да са готови с оборудването на помещенията си и много преди да е достигната оптималната заетост за работата на търговския център. Но оттогава проектът на израелската инвеститорска група Orchid, която развива проекти за недвижими имоти, управлява морски хотели и продава автомобилите Prosche, Volkswagen и Audi в България, последователно добавя нови наематели.
Истинското предизвикателство за този обект ще бъде през зимата, когато притокът от туристически приходи в икономиката е пресъхнал, а трябва да отвори и търговската част на комплекса "Варна тауърс" (30 хил. кв.м бруто отдаваема площ) на предприемача и търговец с битова техника Марин Згурев и неговия бизнес партньор Антонио Бухтияров. Базираната в Полша компания с израелски собственици Globe Trade Centre се отказа от първоначалния график за откриването на мола си "Галерия Варна" (още 38 хил. кв.м отдаваеми площи) в очакване на по-благоприятна пазарна ситуация.
В морската столица от средата на 2008 г. работи и "Мол Варна", който има около 33 хил. кв.м брутна отдаваема площ. Няколкото по-малки търговски центъра имат по-малко пазарно въздействие и се характеризират със значително по-малко разнообразие от търговска и развлекателна оферта.
Анализ на консултантската фирма Colliers International показва, че Варна ще бъде един от най-наситените пазари на търговски площи в България (трети, след по-малките градове Русе и Стара Загора), с два пъти повече модерни площи на глава от населението, отколкото София, при положение че по оценка на покупателната способност се класира след столицата.