Инж. Светослав Пехливанов: Метродепо „Земляне“ е готово на 100%
Инж. Светослав Пехливанов, ръководител "Строителство" в „Геострой“ АД взе участие в проведения на 27 септември Urban Development Forum








ГЕОСТРОЙ е лидер на обединение „Геометро Земляне“ с членове Трансремонтстрой ЕАД и Биас М ЕООД, което изпълни проектиране и СМР на метродепо „Земляне“. Обектът обхваща част от територията на сегашния автобусен гараж „Земляне“ и беше построено без да се нарушава нормалното му функциониране. Възложител е Метрополитен ЕАД - Столична община, а финансирането е по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020.
Изпълнението на 4 800 м коловозно развитие, гаражно хале за 25 влака, ремонтно хале, административна сграда и съпътстваща жп и обслужваща инфраструктура са предмет на този сложен проект. Инж. Светослав Пехливанов, ръководител "Строителство" в „Геострой“ АД взе участие в проведения на 27 септември Urban Development Forum, където представи подробности по изграждането на метродепо „Земляне“.
Инж. Пехливанов, какви бяха основните предизвикателства при изграждане на Метродепо "Земляне"?
- Основните предизвикателства на проекта бяха свързани с обстоятелството, че метродепото се изгради на територията на действащото автобусно депо. Това наложи изграждането на нови сгради и съоръжения, за да не се наруши нормалното функциониране на автодепото. Изградихме нов паркинг за 126 автобуса с площ 15 000 кв. м на територията на Конна база „Хан Аспарух“ в съседство на автодепото. Нови съоръжения като бензиностанция с 6 горивоколонки и автоматична автомивка за измиване на 2 автобуса бяха изградени, понеже съществуващите се засягат от новото строителство.
Бихте ли описали в цифри извършените строително-монтажни работи на обекта?
- В рамките на този проект бяха изпълнени следните сгради и съоръжения:
- Гаражно хале с външни габарити 172/68 м с 13 коловоза, на които могат да се поместят 25 влака с дължина по 80 м. За конструкцията са монтирани 493 сглобяеми чашки за колони, колони, предварително напрегнати покривни греди, столици и цокълни панели;
- Ремонтно хале с външни гарабити 107/37 м с три ремонтни коловоза, позволяващи приемане на влакове с дължина до 80 м Халето е оборудвано с два портални крана с товароносимост 12,5 тона, с които се обслужва цялата дължина на помещението;
- Административна сграда, в която се намира диспечерският пункт за управление на всички системи на метродепото и също така помещения за необходимия технически персонал, осигуряващ функционирането на депото;
- Влакомивка, която позволява измиването на 1 влакче от 5 вагона да се извършви за 12 минути;
- Доставен и монтиран уникален канален струг, разположен под нивото на работната площадка за репрофилиране на колелата на влака без демонтаж;
- Коловозно развитие - 4 800 м;
- Въздушна контактна мрежа - 2 100 м;
- Стрелкови съоръжения – 25 бр.
- Паркинг за 126 автобуса с площ 15 000 кв. м, с бензиностанция с 6 гориво колонки и автоматична автомивка за едновременно измиване на 2 автобуса.
За какъв срок беше изпълнен този мащабен проект, част от метролиния 3 на Софийското метро?
- Проектът беше реализиран в периода декември 2016 г. - октомври 2018 г. съгласно предвидения по договор срок.