Актуализират генералния план на пристанищен терминал "Бургас-изток – 2"


Не е необходимо изготвянето на екологична оценка на актуализацията на Генералния план за пристанищен терминал "Бургас-изток – 2", става ясно от решението на Министерството на околната среда и водите от края на декември 2013 г.
Не се предвижда заемане и засягане на нови площи, актуализацията съответства на предвижданията на Общия устройствен план на Бургас, предвидената подмяна на съоръжения и оборудване ще подобри екологичната среда и условията за работа са част от мотивите за решението.
Проектът за актуализацията на Генералния план за пристанищен терминал "Бургас-изток – 2", част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, е изготвен в изпълнение на задълженията на концесионера "БМФ Порт Бургас" ЕАД по инвестиционната програма на дружеството, свързана с модернизацията на терминала.
Територията в обхвата на актуализацията включва пристанищен терминал "Насипни товари" (корабни места 16, 17, 18, 19 и 20 и наливен пирс 20А) и пристанищен терминал 2А (корабни места 30, 31, 32 и 33). Общата площ е 419 467 кв.м, съставена от поземлени имоти с предназначение "урбанизирана" и "транспортна територия".
Основните планирани дейности за развитието на пристанищната територия на терминал "Насипни товари" са реконструиране, модернизиране, преоборудване и специализиране на корабните места 17 и 18 за обработка на сухи бройни генерални товари, като за целта се предвижда изграждането на два покрити пристанищни склада. Корабни места 19 и 20 ще са за обработка на зърно, шротове и торове, като се предвижда изграждане на два нови склада с общо предназначение, силозно стопанство с 10 силоза и съответната обслужваща инфраструктура. Наливен пирс 20А ще запази предназначението си за обработка на течни наливни товари, като се предвижда изграждане на претоварна естакада, магистрални тръбопроводи, плаваща платформа и специализиран кей.
За терминал 2А се предвижда запазване на сегашната специализация на корабно място 30 за обработка на медни руди и медни концентрати. Планира се реконструиране на тиловото претоварно и транспортно оборудване, изграждане на нов закрит склад за меден концентрат със съответните съоръжения за товарене/разтоварване, нови мощности за разтоварване на сярна киселина и складиране на товара, строителство на складова база за втечнени LPG газове със съответната инфраструктура и съоръжения.
За корабни места 32 и 33 се предвижда специализирането им за обработка на кораби с насипни руди, концентрати, контейнерни товари и др. За целта е необходимо доизграждане на кея, както и извършване на драгажни работи.
По отношение на инфраструктурата актуализираният план предвижда реконструкция на съществуващите жп линии, преустройство, удължаване и изграждане на нови жп коловози, вътрешни пътища, доизграждане на канализация, изграждане на сплинкерни инсталации за новопредвидените складове, нова трафостанция и др.