На 6 април пускат тунелопробивната машина за прокопаване на метрото

На 6 април ще започне работа тунелопробивната машина, с която ще бъде изграден тунелът на метрото в участъка от пътен възел "Надежда" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Витоша".
Четете още от конференцията
На 6 април пускат тунелопробивната машина за прокопаване на метрото Разделят магистрала "Марица" на четири отсечки За рехабилитация на общински пътища са усвоени 135 млн. лева Сключените договори по ОП "Транспорт" са на обща стойност 235.3 млн. евро 12 млрд. лева са нужни за инвестиции във водния сектор Важно е как водата да стига до крайния потребител България ще подготви проекти за €4 млрд. за следващия програмен период на ОП "Транспорт" МОСВ ще съдейства на бизнеса за инфраструктурни инвестиции Български фирми не могат да стигнат до големи поръчки за инфраструктурно строителство Съкращават наполовина времето за одобрение на проекти на национални обекти Общинските власти в България не планират приоритетите си |
Това съобщи инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" по време на конференцията "Управление и развитие на стратегическа инфраструктура", организирана от вестниците "Строителство Градът" и "Капитал".
Тунелната машина е произведена специално за проекта за софийското метро в германския завод "Херенкнехт" в Шванау, провинция Баден – Вюртенбергер.
Тя е изработена по специално задание съобразно конкретните геоложки условия на метрото в София и е поръчана от главния изпълнител на участъка.
Проектирането и производството е продължило от февруари до декември 2009 г., а цената й възлиза на 15 млн. евро.
Съоръжението е от категорията на големите щитови комплекси, то е от типа ЕРВ (Earth Pressure Balance) и е специално предназначено за меки почви с високо водно равнище, каквито са почвените условия в София.
Инж. Стоян Братоев съобщи, че в момента се провежда тръжна процедура за проекта на третия лъч, простиращ се от жк "Левски" до кв. "Княжево".
Ще бъде избран изпълнител на консултантски услуги за прединвестиционните проучвания и подготовка на проекта. Крайният срок за предаване на предложенията и отваряне на офертите е 26 април 2010г.
Припомняме, предвижда се третият лъч на метрото да бъде от тип леко метро.