Приемателна комисия обсъди жп проекта Карнобат – Синдел

Със заповед от 17 март на 25 март се проведе първото заседание на Държавната приемателна комисия за жп линията Карнобат – Синдел. За уточняване на възникнали проблеми ще се проведе и втора експертна среща. Проектът е за удвояване и електрификация на жп линията Карнобат – Синдел. В общия проект за жп трасето са включени и тунели. Работата по него е започнала през 1982 г. Проучване на жп връзките беше извършено по предприсъединителната програма ФАР.
В участъка от км 75+000 до 87+540 на железницата в зоната между Търнак и Аспарухово има две естакади и два водостока:
- естакада 2, стоманобетенен жп мост на 7 отвора по 30 м осово от км 75+755 до км 75+965
- естакада 3, стоманобетенен жп мост на 14 отвора по 30 м осово от км 76+580 до км 77+000
- водосток на км 76+600
- водосток на км 75+135.
В проекта са включени земни работи и отводняване, изграждане на стълбове и котви за контактни мрежи, съобщителен кабел и пресичания с ВЕЛ за път 1 и път 2, железен път и контактна мрежа за път 2, железен път и контактна мрежа за път 1.
Вторият подобект е също за електрификация и удвояване на жп линията Карнобат – Синдел, но в участъка от км 46+870 до км 75+000. Там е построена ектакада 1 – стоманобетонен жп мост на 8 отвора по 30 м осово от км 74+625 до км 74+ 870. Има и пътен подлез при км 73+668 с отвор 10.5 м, водосток при км 73+535 и втори - при км 74+479. Както и в първата част от проекта, и тук има дейности по отводняване, земни работи, пресичания на ел. мрежа и други.
Възложител е Национална компания "Железопътна инфраструктура", строителен надзор упражнява "Рубикон – инженеринг" ООД. Изпълнители са "Транстрой Варна"АД.
Трите ектакади
Всички те са проектирани от покойния инж. Коста Цеков. Сега в приемателната комисия от неговия екип участва инж. Емилия Петрова. Нейни са конструктивните становища за годността на съоръженията
Естакада 1 е от км 74+625 до км 74+870. Тя е осемотворна. Връхната конструкция на всеки отвор е от 20 сглобяеми греди. Те са замонолитени с пътна плоча и ригели. Колоните са по четири на опора. Всяка е съставена от два сглобяеми елемента, замонолитени помежду си след монтажа им. Фундирането е със забивни пилоти с изключение на стъпка 9, където е плоско. Изпълнението на фундаментите на опори 2-8 се извършва в периода 1990-1991 г., фундамент 1 – 2000 г., а фундаментната опора 9 – през 2001 г.
Колоните са сглобяеми, стоманобетонни и са общо 72. Ригелите се изпълняват в периода 2000-2002 г. Довършителните работи са от 2002 г. Останалите дейности извън естакадите са извършени през 2007 - 2008 г., като те са били разделени на три етапа. Третият етап, в който се включва вариант на път ІV-70172 при жп надлез в района на жп спирка Струя, не е сред дейностите за приемане.
Естакада 2 е от км 75+755 до км 75+965 и е седемотворна. Както и първата естаката и тази е от 4 колони на опора от по два сглобяеми елемента. Разликата е във фундирането – от първа до четвърта опора то е плоско, а от пета до осма е на забивни стоманобетонни пилоти. Фундаментите са изпълнени 1990-1992 г. Колоните са 64 и до средата на 1996 г. не са монтирани. От 1999 до 2001 г. се изпълняват ригелите и се монтират главните греди, довършителните работи са от 2000-2002 г.
Естакада 3 е от км 74+580 до км 77+000. Жп мостът е 14-отворен. По конструкция естакада 3 е като останалите две, но фундирането й е изцяло плоско. Фундаментите се изпълняват в периода 1989 – 1991 г. В периода 1999 – 2000 г. се замонолитват колоните, те са 116 и са монтирани в средата на 1996 г. Довършителните работи са от 2000-2002 г. Останалите шест вида дейности (извън основните естакади) са извършени в периода 2007-2008 г. и също са разделени на етапи, в случая два, като и двата са включени в работата на приемателната комисия.