Продукти и технологии

Йордан Йорданов, CEO Benjamin Moore, България: Оставяме трайна следа в домовете на хората

Benjamin Moore с нов дизайн център в София

Йордан Йорданов, CEO Benjamin Moore, България

Вижте cтaтиятa в бpoй 3/2024 нa cпиcaниe ГPAДЪT

- Марката Benjamin Moore е близо 20 години на българския пазар, как открихте боите и как решихте да ги представите у нас?

- Всичко започна в края на 90-те години, когато прекарах 7 години във Виетнам. Обстоятелствата и срещите, които имах там, ми помогнаха да осъзная колко важни са природата и екологията за нашия начин на живот.

Това ме вдъхнови да потърся най-добрите екологични и безопасни бои, подходящи за висок стандарт в архитектурата и строителството. Така през 2004 година открих Benjamin Moore USA, световен лидер в производството на бои.

По това време марката все още беше известна само в САЩ и Канада и вече имаше над 5000 независими дилъра. Днес компанията е глобален лидер с представители на всички континенти, като присъства на всички европейски пазари от 2015 година.

- Компанията е с над 150 години история - какво поддържа качеството на един продукт на пазара толкова дълго?

- От създаването ѝ до днес Benjamin Moore е еталон за качество. Брандът се ръководи от мисията да внася уют, красота и хармония във всеки дом. Истинската революция за марката настъпва през 2000 г., когато компанията е придобита от Уорън Бъфет. Той поставя нови цели и задачи със стремежа Benjamin Moore да стане символ на най-високо качество. Известно е, че бизнесменът е добър не само в печеленето на пари - той е и един от най-щедрите филантропи в света. Една негова мисъл, която обичам да цитирам, гласи: „Днес някой седи на сянка, защото преди много време друг е посадил дърво.“ Този усет към инвестициите може да се свърже с избора му да купи Benjamin Moore. Или казано по друг начин, „днес ти живееш в къща, боядисана от дядо ти преди десетки години и запазила своя цвят, защото е използвал Benjamin Moore“.

В шоурумовете ни често идват клиенти, българи, живели дълго в САЩ, или чужденци, които ремонтират жилище в България. Чуваме много подобни коментари: „Толкова се радваме, че можем да си купим тези бои и в България; Свикнали сме с качеството на тези бои; Купихме си в Щатите една стара къща, стаите бяха боядисвани преди 20 години и боята не беше мръднала.“

- Какво представлява интериорното покритие "яйчена черупка", създадено за първи път от Benjamin Moore, и защо е толкова успешно в цял свят?

- "Яйчена черупка" е уникално покритие, което ни отличава от останалите бои на пазара. То е изключително популярно сред професионалистите и потребителите, защото е известно със своята издръжливост, лесно се почиства и е идеално за най-натоварените зони в дома.

Когато говорим за блясък на боята, имаме предвид колко отразяваща или лъскава е дадена  повърхност. Матовите бои имат най-нисък блясък и почти никаква лъскавина, докато гланцовите бои са в другия край на скалата с висок, огледален блясък. Боите тип "яйчена черупка" са нещо различно – те са в долния сегмент на скалата за блясък. Когато повърхностите, боядисани с тази боя, се гледат под ъгъл  90 градуса, отразяването е минимално. При поглед  под по-малък ъгъл се вижда лек блясък или сияние, което придава на цветовете истинска дълбочина. Това е уникално свойство, което ги прави изключително популярни в световен мащаб.

- Какъв съвет бихте дали на клиентите за избора на цветове и бои?

- Много потребители не правят разлика между боя и цвят, като ги възприемат като едно и също нещо. Ние разграничаваме тези две категории – боята като база и цветът като част от палитрата на Benjamin Moore.

Изборът на цветове трябва да се съобрази с множество фактори: осветеността на пространството; зададените цветови схеми от архитекти и дизайнери; комбинацията между различните цветове.

Benjamin Moore предлага над 3500 цвята, много от които са "хамелеони" – изглеждат различно при различно осветление. Трябва да се има предвид, че в по-голямата част от годината използваме изкуствена светлина, така че цветът трябва да се избира и спрямо нея.

Цветовете трябва да отговарят и на личността на клиента. Работата с тях е свързана с психология, социология и физика. Личните предпочитания на клиента и неговите субективни усещания играят важна роля в избора на цветове. Съществуват и социални фактори, влияещи на избора на цвят. Физиката се намесва във връзка с пречупването на светлината. Ето колко много фактори трябва да се вземат предвид при избора.

След като клиентът избере цвят, идва ред на избора на боя. Портфолиото на Benjamin Moore предлага продукти, съобразени с различни нужди. Основните финиши се определят по скала на отблясъка, от Flat (без отблясък, подходящ за тавани) до Matte (с 5% отблясък, подходящ за лесно поддържане на повърхности).

Това, което ни отличава, е финишът Eggshell, който е предпочитан от над 70% от нашите клиенти. Той придава на цветовете различен ефект в зависимост от светлината и улеснява поддържането на пространствата.

1 / 2

2 / 2

- Какво ви носи удовлетворение и мотивация?

- Работата с цветове е истинско приключение. Най-вълнуващият момент е, когато виждаме усмивката на клиент, доволен от избора си на Benjamin Moore. Ние ставаме част от домовете на хората и оставяме трайна следа. Всеки ден пишем нови истории, свързани с нашата работа и клиенти.  Това ни дава удовлетворение и мотивация да продължим. Гордея се, че всеки наш клиент има специално отношение към нашия бранд, както и ние към тях.

- Имате ли лично предпочитание към определен цвят?

- Benjamin Moore се гордее с несравнима селекция от цветове. С дългогодишния ми опит и възможността да работя с цялата палитра на марката ми е трудно да избера конкретен цвят, който най-добре ме представя. Всяка есен, в началото на октомври, Benjamin Moore обявява "Цвят на годината" на уникално събитие след подробно проучване на експерти, които следят тенденциите в интериорния дизайн, мебелите, осветлението, аксесоарите и текстилите.

- Разкажете повече за новия модерен концептуален магазин на марката, който беше открит наскоро. Какво различно предлага?

- След години успешно развитие и утвърждаване на марката Benjamin Moore на българския пазар дойде време да открием първия ни фирмен магазин. Почерпихме идеи и опит от представителите на марката по целия свят, за да създадем не просто магазин, а уникален дизайн център. Всеки детайл е внимателно обмислен, за да създадем пространство, което ще потопи клиентите в магията на Benjamin Moore.

Обучихме нашите консултанти с редица семинари и обучения. Така че освен премиум продукти и уникална обстановка всеки посетител ще бъде посрещнат от екип от професионалисти, готови да отговорят на всички въпроси.

Вижте cтaтиятa в бpoй 3/2024 нa cпиcaниe ГPAДЪT

Обратно нагоре ↑