Вижте cтaтиятa в бpoй 6/2024 нa cпиcaниe ГPAДЪT
- Как започна вашата история в света на италианските мебели преди 30 години?
- Италианската ни история преди 30 години започна от Словения. Представлявахме един ексклузивен производител на офис обзавеждане - "STOL Словения", с който изпълнихме през първите години на промените в нашата страна множество проекти за обзавеждане на банки, представителни обществени пространства и частни фирми. За съжаление не само у нас приватизацията търпи неуспехи. Заводът от Словения бе приватизиран и не дълго след това "STOL Словения" затвори врати.
В този период, след голямото търсене на офис обзавеждане, на пазара се появи и необходимостта от обзавеждане за дома. Словения не можеше да ни предложи нито актуален дизайн, нито конкурентни цени в тази област.
Преди да стигнем до мебелната индустрия на Италия, няколко години партнирахме и с производители от Испания. Чудесни партньорства, които отново за съжаление бяха прекъснати от финансовата криза през 2008 година, когато испанската мебелна индустрия бе сериозно засегната. Засегнат от влиянието на световните финансови фактори, испанският мебелен бранш в голямата си част също така пострада и от собствените си недостатъци – слаба мобилност, най-вече креативност в стилистично отношение, непознаване на ценовите политики и равнища на световната конкуренция и липса на съвременен маркетинг.
Така пътищата ни през мебелния бранш от 1994 до 2000 година през Словения и Испания естествено, логически и пазарно стигнаха в Италия.
Италия, която в света на мебелите предлага най-високите дизайн, качество, гъвкавост, креативност и иновации.
- Кои бяха първите марки, с които започнахте работа?
- Италианските брандове, с които активно работим, вече са над 110! И те са не само мебелни. С Италия партнираме с всички индустрии, свързани с интериора. Представляваме фирми, специализирани в производството на осветителни тела и системи, декорация, врати, кухни и гардероби по проект, облицовки и настилки, градинска мебел, дори фин костен порцелан.
Но първите най-значими и определящи нашата дейност марки от Италия, които представихме на нашия пазар, бяха три.
SMANIA – в далечната 2000 година този производител революционизира мебелните индустрия и дизайн с въвеждането на венге в интериора. Това е брандът, който категорично ни освободи от червеникаво-оранжевите цветове на дървото в интериора и постави основите на стилните и елегантни линии в мебелите.
FENDI CASA – отново през 2000 година един изключителен и предприемчив италианец въведе висшата мода в мебелите. Това бе първото партньорство на висша мода и интериор! Дизайнерски платове, кожи, декоративни шевове, престижни материали и линии в мебелите! Това бе истинска революция!
VISIONNAIRE – в един мрачен есенен ден през 2005 година ни посети представител на никому неизвестния тогава бранд VISIONNAIRE. Беше обиколил без успех някои от местните значими мебелни шоурумове. При нас намери бързо разбиране на философията на това, което марката предлага. Беше различно, иновативно ново начало в интериора. VISIONNAIRE създадоха глам концепция в мебелите и интериора. Този бранд днес е в първата тройка в света на престижни мебели и лайфстайл.
Смея да се гордея, че STOL пръв улови тези революционни моменти в света на мебелите и интериора и пръв ги представи на взискателните си клиенти. Смея да се гордея, че STOL пръв се наложи и до ден днешен е лидер на пазара в предлагането на най-ексклузивните марки в света на мебелите.
- Какви качества търсите в италианските производители, с които си партнирате?
- Преди всичко креативност в дизайна.
Качество, разбира се, но качеството на мебелите, произведени в Италия, не е въпрос на дискусия, то е абсолютно задължително.
Гъвкавост и коректност в отношенията.
Поемане на отговорност.
Партньорите от Италия, селектирани от нас, имат всички тези качества.