Продукти и технологии

STOL България на 30 години: модерни интериори за уникални хора и комфортен живот

Емилия Геновска и Мила Геновска, "STOL България": Реализацията на интериорите на нашите клиенти е радост и удовлетворение за нас

Емилия Геновска, Мила Геновска, STOL България

Вижте cтaтиятa в бpoй 6/2024 нa cпиcaниe ГPAДЪT

- Как започна вашата история в света на италианските мебели преди 30 години?

- Италианската ни история преди 30 години започна от Словения. Представлявахме един ексклузивен производител на офис обзавеждане - "STOL Словения", с който изпълнихме през първите години на промените в нашата страна множество проекти за обзавеждане на банки, представителни обществени пространства и частни фирми. За съжаление не само у нас приватизацията търпи неуспехи. Заводът от Словения бе приватизиран и не дълго след това "STOL Словения" затвори врати.

В този период, след голямото търсене на офис обзавеждане, на пазара се появи и необходимостта от обзавеждане за дома. Словения не можеше да ни предложи нито актуален дизайн, нито конкурентни цени в тази област.

Преди да стигнем до мебелната индустрия на Италия, няколко години партнирахме и с производители от Испания. Чудесни партньорства, които отново за съжаление бяха прекъснати от финансовата криза през 2008 година, когато испанската мебелна индустрия бе сериозно засегната. Засегнат от влиянието на световните финансови фактори, испанският мебелен бранш в голямата си част също така пострада и от собствените си недостатъци – слаба мобилност, най-вече креативност в стилистично отношение, непознаване на ценовите политики и равнища на световната конкуренция и липса на съвременен маркетинг.

Така пътищата ни през мебелния бранш от 1994 до 2000 година през Словения и Испания естествено, логически и пазарно стигнаха в Италия.

Италия, която в света на мебелите предлага най-високите дизайн, качество, гъвкавост, креативност и иновации.

- Кои бяха първите марки, с които започнахте работа?

- Италианските брандове, с които активно работим, вече са над 110! И те са не само мебелни. С Италия партнираме с всички индустрии, свързани с интериора. Представляваме фирми, специализирани в производството на осветителни тела и системи, декорация, врати, кухни и гардероби по проект, облицовки и настилки, градинска мебел, дори фин костен порцелан.

Но първите най-значими и определящи нашата дейност марки от Италия, които представихме на нашия пазар, бяха три.  

SMANIA – в далечната 2000 година този производител революционизира мебелните индустрия и дизайн с въвеждането на венге в интериора. Това е брандът, който категорично ни освободи от червеникаво-оранжевите цветове на дървото в интериора и постави основите на стилните и елегантни линии в мебелите.

FENDI CASA – отново през 2000 година един изключителен и предприемчив италианец въведе висшата мода в мебелите. Това бе първото партньорство на висша мода и интериор! Дизайнерски платове, кожи, декоративни шевове, престижни материали и линии в мебелите! Това бе истинска революция!

VISIONNAIRE – в един мрачен есенен ден през 2005 година ни посети представител на никому неизвестния тогава бранд VISIONNAIRE. Беше обиколил без успех някои от местните значими мебелни шоурумове. При нас намери бързо разбиране на философията на това, което марката предлага. Беше различно, иновативно ново начало в интериора. VISIONNAIRE създадоха глам концепция в мебелите и интериора. Този бранд днес е в първата тройка в света на престижни мебели и лайфстайл.

Смея да се гордея, че STOL пръв улови тези революционни моменти в света на  мебелите и интериора и пръв ги представи на взискателните си клиенти. Смея да се гордея, че STOL пръв се наложи и до ден днешен е лидер на пазара в предлагането на най-ексклузивните марки в света на мебелите.

- Какви качества търсите в италианските производители, с които си партнирате?

- Преди всичко креативност в дизайна.

Качество, разбира се, но качеството на мебелите, произведени в Италия, не е въпрос на дискусия, то е абсолютно задължително.

Гъвкавост и коректност в отношенията.

Поемане на отговорност.

Партньорите от Италия, селектирани от нас, имат всички тези качества.

- Как се промени пазарът на луксозни мебели през последните десетилетия?

- Пазарът на луксозни мебели в България през годините, макар и с няколко години закъснение, следваше и следва трендовете и тенденциите на световния пазар. Преди двадесет години например търсенето на луксозни мебели от над 60% от нашите клиенти беше в класическа стилистика. Днес е по-малко от 10%. Така е и по света.

Днешните луксозни мебели са с изчистени елегантни линии, изработени в престижни и естествени материали – коприна, кожа, мрамор, метал. Формите са заоблени. Цветовете са меки и неутрални. Детайлите са стойностни, но дискретни. Всичко заедно създава една добра основа за спокоен и хармоничен начин на живот. Обобщено казано, луксът излезе от фазата си на гръмко заявяване. Влязохме в ерата на Quiet Luxury.

- Какво е ключово за успеха на фирма с такова дълголетие?

- Не мога да съм сигурна, че има рецепта за дълголетие на една фирма, но аз си го обяснявам първо и преди всичко със страстта и любовта към това, което работиш. 

Заедно с това абсолютно неразделни и задължителни са отговорност, лоялност и коректност към всички, с които работиш. Отговорност, лоялност, коректност и качество в отношенията с клиенти преди всичко, разбира се, с партньори от съответните производители и с хората, които са част от фирмата и с които делим ежедневието си през годините и споделяме обща страст към естетиката и максимализъм в отдадеността към работата.

 - Какъв е процесът на подбор на нови марки и колекции за вашата селекция?

- Ние работим в информационно море от всичко най-ново и най-интересно, което се създава в света на интериора. Мога да твърдя, че тази информация е ежедневна. Дори ковид периодът не успя да спре този поток. Наистина креативността в Италия не знае почивка. Върхът на тази креативност e ежегодното мебелно изложение през април месец в Милано, където се утвърждават тенденции, колекции и брандове. Годините опит и огромната информация в бранша, с която боравим, са ни направили силно интуитивни и сензитивни към това, което е стойностно и трайно в света на мебелите. Тези познания, съчетани с труда и усилията на дизайнерските и производствените екипи на водещите в света мебелни брандове, са сърцевината на нашия избор и селекция на колекциите, които представяме на нашите клиенти.

- Кое според вас е най-разпознаваемото качество на италианските мебели?

- Дизайн, дизайн и отново дизайн! Те са единствените, които го създават и налагат в света.

Тук наистина може да говорим за монопол на световния пазар на мебелите и интериора. Всички останали по света ги следват или копират.

1 / 2

2 / 2

- Какви трудности срещнахте на българския пазар в началото?

- Принципно не помня тежките моменти. Изтривам ги! Например изобщо не искам да си спомням и за годините преди приемането ни в Европейския съюз! Бюрократичната и данъчната система бяха изключително тежки. Почти забранителни! ДДС се плащаше авансово при пристигане на камион с мебели. Налагаха се високи мита при вноса на мебели.

А през годините не трудност, но може би е бил по-бавен резултатът и реакцията на пазара при представянето на новостите в тенденциите на интериора. Може би ми се е искало по-бързо да се възприема новото и съвременното, което представяхме.

Но пък заедно с това винаги е било огромно удоволствие и предизвикателство да се контактува с клиентите. Всеки клиент идва със собствените си виждания, нагласи и мечти за собствения си дом. Нашата роля е да сложим тези нагласи върху релсите на реалността на най-доброто от мебелните дизайн и индустрия на Италия. Процесът е сложен и понякога доста дълъг, но пък радостта от крайния резултат е огромна както за клиентите, така и за целия ни екип.

- Кои брандове и колекции са най-предпочитани сред клиентите ви?

- Винаги е различно. И това е част от удоволствието от работата ни. Огромната палитра на предлагането ни и в стилистично, и в бюджетно отношение е в състояние да удовлетвори много и различни вкусове и предпочитания.

Но като пример мога да посоча, че клиентите с най-високи изисквания предпочитат цялостните концепции и колекциите на италианските лидери в света на интериорния лайфстайл -  Gianfranco Ferré Home, Longhi, Etro Home Interiors, Roberto Cavalli Home Interiors, Visionnaire.

Клиенти с космополитен поглед често избират колекциите на Frigerio, Malerba, DV Home, Cantori.

Любителите на най-съвременните стилистични трендове в мебелите се спират на колекциите на Shake Design, Cierre, Nature Design, Gervasoni.

Трудно е да унифицирам хората, които идват при нас. Нашите клиенти са уникални и търсят уникалност за своя дом. Нашите клиенти търсят най-новото, най-качественото и най-красивото. Мисля, че ние това представяме.

- Какви услуги предлагате, за да улесните клиентите при избора на луксозни мебели?

- За да улесним избора на кухня, гардероби, мебели, осветление, настилки, облицовки и аксесоари за интериора на всеки един дом, който ни е поверен, първо трябва да разберем какво желаят собствениците на този дом. Преди всичко, за да бъдем ползотворни при концепцията и реализацията на един интериор, провеждаме обстоен и задълбочен разговор с нашите клиенти за това как те си представят новия мечтан дом, какви са интересите им, какъв е начинът им на живот, кои са цветовете, материите и коя е стилистиката, която те предпочитат. Нашето разбиране е, че водещи в развитието на един интериорен проект са клиентите. Не правим просто модерни или самоцелни интериори. Създаваме интериори за конкретни и уникални хора и живот.

За да сме полезни в този процес, след разговора представяме на клиентите си обширни селекции от видове мебели, в които селекции има подробна спецификация и цена за всяка мебел.

Така още от самото начало клиентите имат освен стилистична и конкретна ценова информация, която много често помага при взимане на крайното им решение.

Следващият етап е свързан с проектирането на интериора. Нашият екип от проектанти предлага варианти за разпределение. Също така представяме и проекти за кухня, гардероби и библиотеки от италиански производители, съобразени с изискванията на клиентите. Тези варианти обсъждаме с клиента. Претегляме заедно плюсове и минуси, за да се прецени кое е оптималното във всеки конкретен интериор. Предлагаме и 3D визуализация на проекта. Всички тези подготвителни стъпки са задължителното условие за успешната реализация на един интериор.

- Какви са плановете ви за разширяване на продуктовото портфолио?

М.Г.: Мисля, че портфолиото ни от брандове за мебели, кухни и гардероби по проект, осветителни тела и системи, врати и градинска мебел е доста обширно и можем само да инвестираме във вече избраните от нас партньори. Смятаме да задълбочим предлагането на облицовки и настилки. Забелязваме обаче липса на достатъчно предлагане в областта на висококачествения порцелан, декорацията и изкуството за дома. В тези области сме започнали разширяване и може да очаквате прецизно подбрана селекция от нови марки за българския пазар, много скоро налична в нашия онлайн магазин stolbg.com, както и в нашия шоурум.

- Каква е ролята на екипа ви за успеха на фирмата?

Емилия Геновска (Е.Г.): Ако качествата на партньорите ни от Италия са фактор №1 за успеха на фирмата, то качествата на екипа, с който работим, е фактор №1. Казах го вече, но ще го повторя. Екипът от проектанти, монтажна група, финансисти, маркетинг, IT екип и консултанти са хората, които реализират мечтите в домовете на нашите клиенти, и те могат да бъдат само хора педантично коректни, всеотдайно отдадени към това, което работят, и с изявено отношение към естетиката. Аз мога само да кажа, че имаме късмет да работим точно с такива хора, и безкрайно благодаря на всеки от тях. 

- Какви са плановете ви за бъдещето на фирмата?

М.Г.: Моите мечти са много смели и мащабни. Осъзнавам обаче, че създаденото дотук от моята прекрасна майка е на толкова високо ниво, че самото му поддържане е вече голяма отговорност.

Без да споделям подробности за мащабните планове, които мечтая да реализираме заедно в бъдеще, мога да обобщя, че бихме искали повече хора да достигнат до професионализма, с който се отнасяме към всеки клиент, както и до несравнимата селекция от марки и продукти, които могат да намерят на едно място, а именно STOL.

- Какво послание бихте искали да отправите към клиентите си по повод юбилея?

Е.Г.: Бих искала да кажа на всички наши клиенти, на тези, които вече са били, както и на тези, с които ни очакват бъдещи предизвикателства, че реализацията на техните интериори е радост и удовлетворение за нас, целия екип на фирмата, и вярвам, че тази радост и удовлетворение остава в техните домове!

Вижте cтaтиятa в бpoй 6/2024 нa cпиcaниe ГPAДЪT

Обратно нагоре ↑