Летните олимпийски игри по традиция са прецизна колаборация от добра организация и висок връх на спортните постижения. Тази година Париж е домакин на събитието, което наложи редица промени в градската среда. Но освен атрактивната и модерна дестинация, спонсорството на игрите също не остава встрани от светлините на прожекторите. Компаниите, които финансират събитието, образуват пъстра палитра, но комбинацията от света на спорта с дизайнерските марки е впечатляваща.
Безпрецедентното обединяване на тези две вселени подчертава нарастващата сила на луксозните гиганти в световен мащаб, в случая главната роля е на конгломерата LVMH. Най-големият производител на луксозни марки стана един от премиум спонсорите на Олимпийските игри. За целта компанията инвестира над 150 млн. евро.
Насочването на луксозния производител към Олимпиадата е ярко отражение на стратегическия скок в спорта, към който поемат най-големите компании за луксозни стоки.
Брандовете на LVMH се превръщат в основни за духа на игрите в Париж, произвеждайки медалите и факлите, осигурявайки облеклото на френските спортисти и освежавайки посетителите на ВИП събитията с шампанско. Локациите на марките в Париж бяха и домакини на културни събития, а част от френските спортисти станаха посланици на компанията. Мнозина дори определят конгломерата като творчески партньор на игрите, самата LVMH прие събитието като свое.
Louis Vuitton
Louis Vuitton превзе Олимпийските игри на различни нива. Всъщност спонсорството на LVMH през тази година позволи на марката видимо да се позиционира много успешно. На Louis Vuitton се падна отговорността за изработи подносите, върху които се връчват медали на победителите. Съдът е изобразен чрез емблематичния кариран модел Damier на Louis Vuitton.
Благодарение на договора за спонсорство, медалите и факлите на Олимпиадата в Париж също бяха положени в специални кутии на марката от висок клас.
Всяка една от факлите за Олимпийските и Параолимпийските игри това лято пътуваха в изработени именно по поръчка модули.
Louis Vuitton пое голямо предизвикателство с проектирането на кутиите за медалите. Витрините съдържат десетки чекмеджета, във всяко от които са положени по три медала. Брандът произвежда куфари за трофеи от 1988 г.
Dior
Няколко марки на LVMH участваха в организацията на тазгодишните летни игри и последвалите Параолимпийски игри. Като пример Dior на LVMH подкрепя по традиция гимнастици и тенисисти в инвалидна количка. Премиум парката има място за разширяване сред секторите на часовниците и бижутата и определено се възползва от това във всяко едно направление, включително и по време на Олимпийските игри. Целта бе участниците не просто да носят дрехи, обувки и бижута на компанията, а да отправят послание.
Berluti
Френският производител на мъжко облекло Berluti по традиция има афинитет към кожата, особено в посока обувки и ботуши. За целите на олимпийското спонсорство обаче бранда измести фокуса си. Марката за луксозно мъжко облекло Berluti е дизайнер на екипите на френската делегация. Изработени са 600 тоалета в съответствие с ангажимента на LVMH Group
Chaumet
Бижутерийната компания Chaumet е проектирала медалите за Летните олимпийски игри, както и Параолимпийските игри през 2024 г. Почетният отличителен знак е украсен отвън с фирменото двуцветно шахматно платно на квадрати и монограми. Наградите са защитени с медни пластини и ключалки. На лицевата страна е изобразена богинята на победата Нике.
На обратната страна на всеки медал е вграден шестоъгълник от 18 грама желязо от Айфеловата кула, а от него излизат слънчеви лъчи. Формата не е случайна - територията на франция често е наричана „шестоъълникът”. Общо са изработени 5084 медала – златни, сребърни и бронзови.
Moët
Френската изискана винарна e част от компанията за луксозни стоки LVMH. Moët et Chandon е един от най-големите производители на шампанско и със сигурност доказа това по време на Олимпийските игри това лято. Напитката се освежаваше част от зрителите, настатени във всяка VIP ложа.
Hennessy
Конякът Hennessy също бе сред напитките, предлагани за любителите на изискания алкохол във VIP ложите по време на събитието. Френският производител, чиято централа е в Коняк, Франция, е една от най-известните къщи за коняк, като заедно с Martell, Courvoisier и Rémy Martin наброяват около 45% от световния пазар. По време на игрите в Париж наличието на Hennessy бе показатерно за правилното позициониране на марката.
Sephora
Вторият по големина бранд на LVMH след Louis Vuitton се представи подобаващо по време на игрите във френската столица. Козметичният търговец на дребно бе изправен пред предизвикателство, с което се справи безпроблемно. Парфюмерийната верига бе спонсор на щафетата на олимпийския огън „Париж 2024”.
Видимостта на LVMH представи марките ѝ пред зрителите по целия свят. С това конгломератът доказа, че е повече от търговец на луксозни физически стоки. Гигантът бе най-големият местен спонсор на събитието, с което блесна под светлините на прожекторите. Фактът, че игрите се проведоха в Париж, а LVMH представлява имиджа на Франция, неизбежно съсредоточи вниманието върху представянето на спонсорите тази година – доказателство на тенденцията при производителите от висок клас, които подкрепят спортни събития.
Много от конкурентите на LVMH също предприеха подобни ходове през последните години. Gucci например подписа договори с редица спортисти. През лятото на 2023 г. Prada спонсорира националния отбор на Китай по време на Световното първенство по футбол за жени. Никой обаче не се бе съсредоточавал към събитие с мащабите на Олимпийските игри. Цел, която LVMH си постави и дори успя да „спечели“ златния медал.
Снимки: LVMH, Wikipedia
Вижте материала в брой 1 на списание ГРАДЪТ Lifestyle тук https://issuu.com/tcmgbg/docs/lifestyle-01-2024mm/132