
Как пандемията COVID-19 промени потребителските нагласи - какво търси купувачът на съвременното пост-COVID жилище?
- COVID-19 пандемията повлия в няколко направления и аспекта, които промениха мисленето и начина на търсене на купувачите. Вече се наблюдава преобладаващото влияние на Millennials на пазара, които идват със свое разбиране за жилищния продукт. При тях думата “качество” не се употребява като екстра, а като стандарт и задължение към имота и проекта.
Първият аспект, който промени критерия на търсене, е пространството. Голяма част от компаниите, които пуснаха своите служители в режим на home office, възнамеряват да продължат с тази тенденция. Вече повече от 12 месеца хората работят от дома си, което изисква съвсем нормално по–голяма жилищна площ. Ние забелязваме, че купувачът все повече търси това допълнително пространство - кабинет, библиотека или друг вид мултифункционална стая, която да помогне в по-качественото изпълнение на работните му ангажименти. Дали ще се предлага като опция и възможност за организиране в апартамента или като услуга в сградата или комплекса е въпрос на инвестиционно намерение от страна продавача.
Вторият аспект, който според нас е променил нагласите и изискванията на пост-COVID-19 купувача, е необходимостта от това домът да бъде близо до работното място. Работата от вкъщи принуждава бъдещите клиенти да бъдат по-отворени и да погледнат към жилищни проекти, разположени в периферията на града, които са по-достъпни и позволяват закупуването на повече жилищна площ, която би била по-функционално разпределена.
Третият аспект, който оказва влияние върху търсеното на жилищен имот, е околната среда. Все повече клиенти се интересуват от озеленяването около сградата или комплекса, чистота на въздуха, наличието на детски площадки, начина на поддръжката на сградата, както и процента общи части.
Проектите, които реализираме, това са едни от основните принципи, които следваме, за да можем да отговорим на бързо развиващите се изисквания на бъдещия купувач.