За мнозина усещането да притежаваш изящно бижу на известна марка производител е несравнимо удоволствие. Радостта от покупката на луксозни скъпоценности е приятна наслада за всеки любител. Бижутата обаче са повече от обикновен аксесоар. Скъпи украшения се колекционират, ценят се и се съхраняват с внимание и грижа. Причината диамантите и скъпоценните камъни да са ценен инвестиционен актив е, че освен извор на наслада, бижутата са и източник на доходност.
Сега колекционерите гледат на скъпоценностите като на потенциален актив, следвайки динамиката на цените с голямо внимание. Инвестициите в непреходния аксесоар насочват към редица предизвикателства, преодоляването на които се крие в правилното познаване на пазара.
Лукс на две скорости
Висококачествените бижута могат да се класифицират в две категории: бижута, които са със сравнително опростен модел и целят да демонстрират изяществото на скъпоценни камъни. Както и артистични творения, които са по-скоро заявка за дизайн и изобретателност. А всяко произведение е уникално по рода си.
В исторически план повечето бижута от висок клас са били представяни два пъти годишно в частни салони в Париж по време на Седмицата на модата Couture през януари и юли. Няколко водещи марки обаче изоставиха класическия календар в полза на организирането на екстравагантни партита на ексклузивни локации, където посрещат топ клиенти и знаменитости и представят новите си бижута. Bulgari например представи новата си колекция Aeterna на звездно събитие в Рим, а Cartier представи Nature Sauvage на галавечеря в Музея на приложните изкуства във Виена.
Сред бляскавите тълпи имаше много разкош, на който да се възхищаваме истински. Независимо дали става дума за дивите, вдъхновени от водата изделия на Boucheron, огромните диаманти на Bulgari или смелите цветове и дизайни на Piaget, колекциите са разнообразни и са издържани в стила на изяществото.
Awakened Hands, Awakened Minds
Въпреки сътресенията по време на предсрочните избори във Франция, Олимпийските игри в Париж се превръщат в трибуна за луксозния бранд Louis Vuitton. Колекцията от висок клас бижута на марката за 2024 г. Awakened Hands, Awakened Minds е посветена на дългата история на занаятчийството и изобретенията на Франция, като се фокусира върху напредъка през XIX в.
Франческа Амфитеатроф, която е артистичен директор „Часовници и бижута“, проектира 220 артикула в колекцията, разделена на 13 теми. Някои от тях са с акцент върху материали като дантела и брокат, докато други са по-абстрактни, изработени с диаманти и скъпоценни камъни, за да внушат идеи за оптимизъм и промените във френското общество.
Италианският блясък на вечността
Когато говорим за бижута, италианците определено са едни от най-добрите ценители на бляскавите изделия. Тази година Bulgari навършва 140 години. Ето защо производителят на украшения организира мащабно празненство в Терме ди Диоклециано, историческо място в Рим, за да представи новата си колекция Aeterna, което на латински означава „вечен“.
Колекцията е най-мащабната в историята на бижутерийната къща и се състои от стотици изделия, включително великолепното колие Serpenti Aeterna. Лучия Силвестри, творчески директор на бижутата, казва, че това е най-скъпоценното колие, създавано някога от Bulgari. Създаването му е отнело повече от 2800 часа и е съставено единствено от диаманти, включително седем напълно безцветни камъка, които Bulgari изрязва от 200-каратов необработен диамант.
Силата на синьото злато
Всяка година Boucheron пуска две колекции от луксозни бижута, които по нищо не си приличат. Януарската колекция следва историческите, традиционни бижутерски кодове, а юлските изделия са артистично изследване на креативността и необичайните материали. Това се нарича Carte Blanche, което означава, че творческият директор Клер Шоане има пълна свобода при създаването на колекцията.
Тазгодишната колекция Carte Blanche е озаглавена Or Blue, или „синьо злато“ на френски език. Това е дълбоко потапяне в силата и красотата на исландската вода в нейните многобройни форми: замръзнали ледници, спокойни езера, вълнуващи се океани и бушуващи водопади.
Снимки: Louis Vuitton, Bulgari, Boucheron, Piaget
Вижте материала в брой 1 на ГРАДЪТ Lifestyle тук https://issuu.com/tcmgbg/docs/lifestyle-01-2024mm/138