Вижте cтaтиятa в бpoй 4/2024 нa cпиcaниe ГPAДЪT
Кирил Кирилов е предприемач и мениджър, който обича нестандартните подходи. Разчита на хората, с които работи, и думата "честност" е в основата на всички негови дейности. Има над 15 години опит в международни компании. Професионалният му път е в две основни направления – Биг Фарма индустрията и недвижимите имоти. Като управляващ партньор в Калос Естейтс успешно съчетава етичния подход, моралните ценности и отношението към клиента в едно цяло - етичен бизнес.
- "Калос Естейтс" работи отскоро, как решихте да създадете агенция в този толкова наситен пазар?
- Пазарът наистина е изключително наситен - над 3000 са регистрираните агенции, като по-голямата част от тях са в София. През 2023 г. създадохме Kalos Estates с идеята, че ще работим за повишаване на стандартите в бранша и ще предложим изключително качествена услуга.
Името в буквален превод от гръцки означава „добър“ - не сме имали никакво колебание за него.
Но ще започна от по-назад – 2017 беше годината, когато търсих първото си жилище. Наех агенция и тръгнахме по огледи. Това, което преживях, не беше приятно – брокерите не предоставиха никакво качество на услугата и функциите им се ограничиха до това да ни заведат на адреса. Категорично не съм си представял, че така ще премине процесът по покупката на първото ми жилище, което е толкова важна стъпка за всеки човек. Три години по-късно реших, че ще продам текущия си апартамент и ще взема нов. Имах надежди, че нещата ще бъдат различни, но уви – беше същото. В този момент си казах, че не ми харесва този пазар и един ден ще направя агенция за недвижими имоти и ще разчупя стандартите. Моментът настъпи през 2023 – скочих в най-трудното време, тъй като пазарът беше в спад и по-рядко се случваха сделки. Казах си, че това е предизвикателство и възможност да докажа, че моделът, който съм избрал, е работещ. Една година по-късно нещата определено са във възход и се случват по начина, по който ги виждам, а именно – създаваме нови стандарти в обслужването на нашите клиенти и в бранша на недвижимите имоти.
- Какво имате предвид под нови стандарти? Кои са принципите, на които особено държите?
- Най-важното в нашата концепция е да следваме етични правила, морал, честност, прозрачност. На първо място поставяме интереса и нуждите на клиента, откриваме неговите индивидуални изисквания, проучваме до най-малкия детайл всички подробности, които го вълнуват, след това подготвяме подбор и селекция на най-подходящите имоти за него. Никога не правим сделка на всяка цена. Винаги казваме и негативите, и позитивите за един имот. Бихме отказали продажба, ако има въпросителни или имотът е проблемен. И очевидно това е работещ модел, защото вече много хора ни се доверяват. Рекламата ни е от уста на уста – от препоръки, от доволни клиенти. Обикновено отзивите са „досега такива брокери не сме срещали“.
- Как протича самият процес на взаимодействие с клиента?
- Задължително започваме с физическа среща, ако е възможно. Уточняваме всеки детайл – локация, колко да е голямо жилището, колко стаи да има, какво да е изложението, на какъв етаж, старо или ново строителство, гараж, паркомясто, общи части, асансьор... Вникваме максимално в нуждите на клиента, след това пресяваме през ситото това, което предлагаме, и изпращаме няколко предложения. Насърчаваме клиентите винаги да са откровени и честни и да ни връщат обратна връзка. Апелираме също да бъдат активни в търсенето, защото може да сме пропуснали нещо. Когато клиентът се е спрял на даден имот, ние го проучваме и правим предварителен оглед.