Реален и рестриктивен бюджет 2012 на община Плевен
Като реален и рестриктивен по отношение разходите за общинска администрация определи кметът доц. д-р Димитър Стойков бюджета на община Плевен, който тази сряда местният парламент прие.
Намаляването на разходите за администрацията дава възможност за увеличение на издръжката на културните институти, спортните бази и за здравеопазване.
Общият размер на приходите по бюджета за 2012 г. е 64 605 746 лв.
Субсидията от републиканския бюджет е 34 207 837 лв. Планираните имуществени данъци и неданъчни приходи са 24 877 266 лв., от които 9 511 000 лв. от имуществени данъци, а други 200 000 лв. от патентен данък.
Неданъчните приходи за 2012 г. са 15 166 266 лв, при отчетени за 2011 г. – 15 448 563 лв. Отчита се и сериозното намаление на "Такса битови отпадъци".
Най-голям е делът на разходите за образование - 28 209 247 лв., или 43,66 %.
По функция "Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда" са предвидени - 10 618 780 лв. Освен с бюджетни средства, капиталови разходи ще се финансират и от инвестиционен фонд по Закона за приватизация и следприватизационен контрол в размер на 4 279 020 лв.
Със средства от постъпления в това направление се планира да се доизгради третата секция на строящия се от 12 години блок на ул. "Георги Кочев", за да се обезщетят чакащите собственици.
Идеята е с парите от продадените апартаменти да се финансира строителството на четвъртата секция.
Община Плевен е внесла искане до Министерството на финансите за отпускане на субсидия за оборотни средства при реализация на спечелените европроекти. Обмисля се и ползване на ниско лихвен кредит по ФЛАГ, информира плевенският градоначалник.
Допълнително общината планира да привлече средства от прекратяване участието си в дружество "Плевен такси" и с приватизацията на имот - 22 дка, което да бъде извадено от активите на дружество "Мизия 2000".