Новите два магазина на Kaufland България: устойчивост и иновации в градската среда
В рамките само на месец Kaufland България откри два свои хипермаркета от ново поколение. Те се намират в силно урбанизирани жилищни райони, в които се вписват по модерен и елегантен начин.
Kaufland - Люлин 3: Новият „зелен“ хипермаркет в града
14-тият хипермаркет на веригата в София е разположен в столичния квартал в ж.к. „Люлин“ 3. Сградата е построена по последни екологични стандарти и използва отново 100% „зелена" енергия. Площта на поземленият имот е 24 299 кв.м. Обектът е разположен на 4 900 кв. м. застроена площ, от които над 2 800 кв. м. – търговска. Наред с екологичното строителство, магазинът притежава близо 10 дка прилежаща зелена площ, която е своеобразен „зелен остров“ в най-многолюдния квартал в страната. Ландшафтното решение влияе силно за редукция на топлинните градски вълни, редуцира влиянието на автомобилите от Околовръстен път и създава условия за нова паркова среда за квартала. В цялостното изпълнение на магазина е въплътен стремеж към максимално увеличаване на енергийната ефективност и намаляване на въглеродния отпечатък. Общата редукция на емисиите е с близо 100 т CO2/година.
Отделните търговски зони са решени в различни ярки цветове. На входа на магазина са разположени зоните за „Свежи храни“, „Био“ продукти и „Пекарна“, които са оформени със стилни самостоятелни бленди, лесно разпознаваеми за клиентите от зоната на централните коридори. Във вътрешността на магазина поетапно са групирани различни типове продукти – хранителни и нехранителни, обособени в хармонични и просторни отделения. За улеснение на клиентите „Касова зона“ е оборудвана с осем стандартни и шест модерни каси на самообслужване, които са предпочитан начин на разплащане от средно около 30% от посетителите и спестяват допълнително време при пазаруване.
С многообразие от продукти и услуги в зоната с наематели новооткритият обект надгражда One Stop Shopping концепцията на Kaufland, която осигурява изцяло нова атмосфера за пазаруване и превръща Kaufland в мултифункционален търговски център. За посетителите на Kaufland „Люлин“ 3 във вътрешността на магазина отваря врати най-големият обект на Pizza Lab в София, първата физическа аптека Benu в България и 60-ия съвместен обект на оператора за парични преводи и плащания Easy Pay.
Устойчиви решения и редукция на въглеродните емисии
В работата на магазина са интегрирани редица устойчиви решения, между които и 100% рециклируеми сгъваеми каси за плодове и зеленчуци, част от Euro Pool System. Благодарение на подмяната на обикновените щайги с тях, той намалява въглеродния си отпечатък с до 18 т CO2 годишно.
На първо ниво магазинът е разделен в план на 3 основни зони – Търговска зала, зона „Преддверие, пасаж и концесионери“ и зона „Склад и зареждане“. За дизайна на всеки един от трите обекта са използвани естествени материали, което подсилва усещането за устойчивост, елегантност и стил още от входа. Паркингът разполага с 211 паркоместа, които са оразмерени за максимално удобство на клиентите. Допълнителният комфорт е осигурен от висока дървесна растителност за засенчване и обособяване на специализирани места, предвидени за хора в неравностойно положение и майки с деца. В непосредствена близост до входа, под козирката, е разположен паркинг за велосипеди с 16 стойки.
Охлаждащо-отоплителната система в хипермаркета е решена с термопомпен агрегат с безвреден за околната среда хладилен агент, като отпадната топлина от хладилниците се използва за отоплението на филиала. Благодарение на енергийно ефективно LED осветление в магазинa се оптимизира потреблението на електроенергия с 30%, а доставките до този филиал се извършват с камиони на 100% CNG.
Kaufland – Манастирски ливади: Най-технологичният магазин на веригата
В един от най-модерните и най-желани новоизграждащи се квартали в София – „Манастирски ливади“, Kaufland построи своя „най-технологичен“ хипермаркет. Магазинът е изграден върху площ от близо 9,815 кв.м., като инвестицията в него е 50 млн. лв, чрез които се комбинира функционалност и устойчивост на пространството и материалите. Това е 15-ят обект на търговската верига в столицата и общо 65-ти в страната.
Вертикално строителство за повече зелени площи
Сградата е изградена в унисон с политиките на компанията за устойчиво развитие и намаляване на въглеродния отпечатък, затова за изграждането й е използвано вертикално решение на 3 нива, две от които са отделени за етажен паркинг с 198 паркоместа. Това решение спестява хоризонтално застрояване и освобождава 40% повече зелени площи в рамките на терена. В рамките на проектирането е постигната застроена площ от 5000 кв.м., което се изразява в близо 14 000 кв.м. разгъната застроена площ и 2600 кв.м. търговска зала.
Интериорът оптимизира пространството и го адаптира към съвременните стандарти за функционалност и стил, предоставяйки избор от над 20 000 стоки, 3 заведения за хранене, интерактивен детски кът и аптека.
Дигитализация на процесите и място за стартиращи компании
В търговската зона са разположени над 20 000 продукта, за чието планиране и позициониране Kaufland България използва иновативна смарт ауто - диспо дигитална система. Тя има възможност да прогнозира необходимите всекидневни наличности от стоки и промоционални предложения, като заедно с това генерира заявки на база клиентското търсене в магазинната мрежа. По този начин системата успява ежедневно да даде решения, за да отговори на очакванията и търсенето на клиентите. Благодарение на тази технология. Чрез нея Kaufland намалява обема на хранителните си отпадъци с до 22 млн. кг./бр. годишно, тъй като смарт системата спомага за прецизиране на доставките на веригата и минимизиране на възможностите от грешки.
През последната година компанията предприема различни действия за подкрепа на български startup компании. За първи път в Kaufland – Манастирски ливади място намират продуктите на две от компаниите, завършили успешно първия випуск на акселераторската програма Future Verticals, която се реализира от Sofia Launchlabs в партньорство с ритейлъра. Иновативна система за проследяване, разработена от новаторите от Traceground, от днес ще дава допълнителна информация за произхода, отглеждането и съдържанието на пресен спанак „Брей!“, а стартиращата компания за премиум продукти, базирани на българското розово масло - Rosеy’s Mark за пръв път ще предложи на клиентите на веригата своите 11 кулинарни изкушения – между които висококачествен шоколад, розова вода за готвене, сладка и чай. В ход е подготовка за позициониране на продуктите на още няколко български startup компании, които също ще намерят място в новия филиал.
3 нови заведения за хранене допълват цялостното клиентско изживяване
Наред с огромно разнообразие от качествени стоки представени в модерна и уютна обстановка, в новия си обект в Манастирски ливади Kaufland предлага поредната успешна вариация на своята One Stop Shopping концепция, чрез която пазаруването се превръща в цялостно клиентско изживяване. Във вътрешността на магазина е обособена специална „кулинарна“ зона с три заведения за хранене и интерактивен детски кът за игри. Новите партньорства, които намират място в Kaufland- Манастирски ливади, са Grano Pizza Neapoletana, изцяло новият бранд Fish and Chips и Obento Sushi. Широката гама от кулинарни предложения от цял свят, е събрана на площ от 230 кв.м., като за нея е разработена единна модерна визия. Интериорът оптимизира пространството и го адаптира към съвременните стандарти за функционалност и стил. Специално обособена игрална зона с интерактивен монитор с touch screen предлага над 10 образователни игри за деца между 4 и 10 годишна възраст. Те са подбрани така, че под формата на игра да развиват способностите на децата за концентрация, координация и аналитично мислене.
Освен с обектите за хранене и детската зона, пространството се допълва и с втората физическа аптека BENU в България.
Два нови магазина – две нови зарядни станции за електромобили
В продължение на дългосрочната програма на компанията за енергийна ефективност и електромобилност, и двата нови магазина на Kaufland България са оборудвани и с бързозарядни електрическа станции за електрически автомобили. С тях общият брой на зарядни станции в магазинната мрежа на ритейлъра стават 17. Нещо повече – с разкриването на новите станции от компанията обявиха, че намаляват цената за киловатчас заредена мощност с близо 10 ст. – от 0,88 лв./kWh на 0,78 лв./kWh. Новата цена е валидна за всички точки за бързо зареждане на Kaufland. Тя остава сред най-ниските в страната. По този начин се запазва и основното социално предназначение на станциите - да подпомагат електромобилността в България. Заплащането за услугата се осъществява чрез мобилното приложение VsichkoTok. Очакванията са, че по-ниската цена на услугата допълнително ще стимулира прехода към по-чиста околна среда и екологична мобилност.