MoVe Architects: New Office and Showroom Oriflame (Галерия)
Четете в брой 2/2019 на сп. ГРАДЪТ
New Office and Showroom Oriflame, България
Проект: Офис, шоурум и център за обслужване със зали за обучение
Клиент: "Орифлейм България"
Локация: Бизнес сграда GrafiX, София, бул. „Цариградско шосе“ 54б
Обхват на проекта: Интериорен дизайн, проджект мениджмънт и муув мениджмънт
Обща площ: приблизително 800 кв.м в три етажа
Брой работни места: в офис – 16; в център за обслужване и шоурум – 7
Продължителност: Интериорен дизайн – два месеца, изпълнение – четири месеца
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
Новият дом на шведската марка за козметика Oriflame в България бе сериозна отговорност и предизвикателство. Избраното от клиента място – бизнес сграда GrafiX, се характеризира с ключова локация и модерна, респектираща архитектура. Строгата геометрична композиция на фасадата и солидните, качествени материали са проведени и в общите вътрешни пространства. Това бе както благотворна, така и взискателна среда, в която да впишем нашия проект.
Нуждите на "Орифлейм България" бяха инкорпорирани успешно в сградата логически и функционално:
- на ниво първо (кота + 4.60) – в приблизително 450 кв.м бе развито офис пространство
- на ниво партер (кота ± 0.00) – в приблизително 200 кв.м бе развит шоурум с център за обслужване
- на ниво сутерен (кота – 4.00) – в приблизително 150 кв.м бе развита зала за обучение.
При разработването на интериорния проект основен стремеж на проектантите на MoVe Architects бе провеждането на ценностите на марката, с които служители, партньори и клиенти се асоциират. В това начинание водещ ориентир бяха визуалните стандарти и правила за изграждане на нови обекти, разработени от световния бранд за козметика. Резултатът бе визуална и пространствена симбиоза между даденостите на сградата, провеждането на фирмените норми за интериорно оформление и креативния им прочит спрямо националното представителство на един глобален бранд. При подбора на материали, финиши и настилки е постигнат диалог между общите пространства на сградата и площите, заети от "Орифлейм". Но на първо място, естествените декори – дърво, зеленина, пастелни тонове и натурален бетон, символизират ценностите на скандинавския дизайн, които са залегнали във философията на шведската фирма за козметика. Комбинацията от зеленина, дървесни декори и плавни овални форми е в унисон както с последните трендове за „биофилия“ в интериорния дизайн и архитектурата, така и с желанието на бранда да накара своите партньори и служители да се чувстват комфортно, сякаш са у дома си.
На офис нивото (кота + 4.60) в 450 кв.м са организирани в пет индивидуални офиса, отредени за мениджмънта на "Орифлейм България", три офисни помещения за 3-5 души, малка зала за срещи (8 души), голяма зала за срещи (16 души), централна „лоби“ зона с меко сядане за неформални срещи, малка и уютна кухня. На етажа е постигнато най-рационално деление на пространството съобразно конструктивни съображения, растер на фасадата и изисквания на клиента. Ограниченията, наложени от двойната височина на лобито на офис сградата, биват решени с интелигентно зониране и разполагане на помещенията. Висок клас мебели и материали символизират престижа на марката и създават креативна и вдъхновяваща среда за работа.
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
На ниво партер (кота ± 0.00) с директен достъп отвън, непосредствено до главния вход на сградата, е разположен сервизният център и шоурум. Той бива обслужван от складово помещение, достъпът към което е от срещуположната страна на сградата. Площите за излагане на продукти и работа с клиенти и дистрибутори са решени под формата на еднопространствена зала, с щедра светла височина и богато естествено и акцентно осветление. Помещението е логично и функционално зонирано, така че да се постигне ясен поток на хората и невъзпрепятсван работен процес. Непосредствено при входа са разположени рецепция и разпределително устройство на системата за опашки, обслужваща гишетата. При фасадата са разположени декоративни щандове от метал и стъкло, в който са изложени продуктите на марката. На противоположната страна върху стената може да бъде проследена историята на марката, стратегически план за успех на партньори и дистрибутори и класация на най-успешните дистрибутори. Тази класация, изградена от мултимедийни таблети, и киоскът със сензорен екран, показващ най-новия каталог на компанията, са заявка за стремежа на "Орифлейм" да бъде в крак с технологиите и да предостави на своите партньори и дистрибутори модерно и адекватно обслужване в своя сервизен център.
В дъното на помещението са разположени касите, на които след сортиране от системата за опашки дистрибуторите могат да получат своите поръчки. В междинната зона на залата са разположени маси, плотове и места за сядане, както и кът за тестване на кожата на лицето. Както и при офис нивото материалите, настилката, мебелите и осветлението са подбрани така, че да резонират с посланието на марката и същевременно да прилягат на стилистиката в интериора и екстериора на сградата. Основен акцент са щандовете от метал и стъкло, мултимедийните елементи в интериора и обшивката от дървени ребра и озеленяване, която обгръща цялото помещение, за да завърши в изцяло зелената стена зад касите, на която ярко се откроява неоновото сияние на логото Оriflame. Цялостното оформление кара клиенти и партньори да се чувстват част от един световен и престижен бранд, а дори привлича и любопитни погледи на случайни посетители.
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
На ниво сутерен (кота – 4.00) с директен достъп отвън през английски двор е разположена голяма зала за обучения и презентации с места за 56 души. Разположена в конструктивна ос на помещението е сгъваема акустична стена, чието разгъване превръща голямата зала в две по-малки такива за съответно 24 и 31 души. В залите са проведени изразните средства, използвани в офиса и шоурума. Заложено е на натурален бетон, зеленина, пастелни цветове от палитрата на "Орифлейм". Залите са оборудвани с телевизори и проектор, както и бяла дъска и повърхности, боядисани с боя "Ескрео", позволяваща многократно писане с маркер. При по-малката от двете зали е обособено обслужващо помещение за служителите в шоурума.
Комбинацията от функции, разпределени в трите нива на сградата, създаде цялостен образ на новия дом на "Орифлейм България", в който работещи, клиенти и партньори се чувстват част от философията на шведската компания.
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ