Ивайло Иванов, управител на ИЕЦ: Строителство, технологии и иновации
От 6 до 10 март в Интер Експо Център

Г-н Иванов, едва началото на 2019 г. е., но както винаги строителният бранш е изключително динамичен.
- Динамичността винаги е свързана с предизвикателства. Те от своя страна са движещата сила за всеки икономически сектор. Разбира се, това не прави изключение и за строителния бранш, който сам по себе си е всеобхватен, като с него са свързани много производства, всяко от които динамично променящо се спрямо технологичните новости. Формулата на успеха се крие в правилното менажиране на процесите във всеки етап – от раждането на идеята, през проектирането до крайната й реализация.
С това е свързана и дейността на "Интер Експо Център" и конкретно за строителния бранш – изложението АРХИТЕКТУРНО-СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА, което ние организираме традиционно вече почти 20 години. Целта ни е да създаваме професионална бизнес платформа, в която представителите на бранша се срещат, обменят контакти, идеи, визии и концепции в обстановката на богата съпътстваща програма.
Защо това професионално събитие носи името АРХИТЕКТУРНО-СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА?
- Със сигурност можем да кажем, че 2019 г. е повратна за строителното ни изложение. След детайлно проучване на пазарните тенденции и нагласите на бизнеса в строителния бранш тази година реализираме сериозно надграждане на концепцията на международното изложение.
Форумът вече носи името АРХИТЕКТУРНО-СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА. Идеята ни е в 19-ото издание на изложението да се припознаят всички професионални групи в този мащабен индустриален сектор, а целта – професионалистите в бранша да се съберат на едно място от 6 до 9 март, изграждайки още по-добри условия за развитие на сектора.
АРХИТЕКТУРНО-СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА ще бъде носител на иновативността, представяне на високите технологии, визионерството и реализирането на професионални подходи за казусите, които възникват в бранша. Името на форума всъщност обхваща всички процеси и детайли в етапа на строителството.
Именно тук е важно да бъде подчертана функцията на най-големите браншови организации, които са партньори на АРХИТЕКТУРНО-СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА. През 2019 г. с пълната си енергия и капацитет се включват Камарата на архитектите в България (КАБ), Камарата на строителите в България (КСБ), Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП), Българската асоциация за изолации в строителството (БАИС), Сдружение „Български врати, прозорци и фасади“, Български съвет за устойчиво развитие, Асоциацията на професионалните озеленители в България, както и множество образователни институции. Непрестанно текат разговори с организации и представители на бизнеса за обединяване на усилията в тази обща професионална платформа за среща на бизнеса в строителния сектор.
Сегментиране. Тази дума е сред основните, които забелязваме в концепцията.
- Именно. В началото на интервюто говорихме за динамичността. Съобразявайки се с характеристиките и основавайки се на съвременните тенденции, в изложбените зали ще има обособени няколко тематични зони – според сектора на дейност на участниците. Направленията, които оформяме, са: „Вътрешни и довършителни работи“, „Врати, прозорци, фасади и профили“ и „Грубо строителство и външни довършителни работи“.
Нека открехнем за читателите ни вратите на изложението. До поговорим за мащабите през 2019 г.
- След като през 2018 г. новата концепция бе обявена и с енергичната работа на екипа сега можем да отбележим, че това издание ще бъде най-мащабното от десетилетие. Общата изложбена площ е над 8500 кв.м. В международното изложение ще се включат участници от България, Германия, Италия, Турция, Румъния, Полша, Китай, Иран.
Тук може би е мястото да спомена, че АРХИТЕКТУРНО-СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА 2019 ще се проведе традиционно заедно със SECURITY EXPO и за пръв път – паралелно с WATER TECH EXPO. Акценти на единственото в България международно изложение за водния бранш ще бъдат управлението на водите в индустриалните сектори и пречиствателните станции за жилища и хотелски комплекси. Чрез паралелното провеждане на трите изложения ще бъде постигната така нужната синергия, обединяваща няколко взаимосвързани икономически сектора.
Какви са акцентите в съпътстващите събития?
- Като ключов елемент за всеки мащабен форум съпътстващата програма е приоритет за екипа. През тази година стартираме първото издание на HTB Conference - иновативен форум, посветен на високите технологии в строителството, предизвикващ интерес сред професионалната гилдия в България и чужбина.
Общите си събрания паралелно с форума ще проведат две от най-големите браншови организации в България – Камарата на архитектите в България и Сдружение „Български врати, прозорци и фасади“. В дните на изложенията, от 6 до 9 март, ще се провеждат множество професионални конференции, семинари и кръгли маси, демонстрации на иновативни материали, подходи и тенденции.
Как бихте описали професионалната програма на екипите, които работят по организирането на събитията в "Интер Експо Център"?
- Динамична. Наситена е с работа по много и различни проекти, свързани с различни икономически сектори. Давам ви пример. Веднага след АРХИТЕКТУРНО-СТРОИТЕЛНА СЕДМИЦА, SECURITY EXPO и WATER TECH EXPO стартират други два проекта, които ще заемат целия изложбен капацитет на "Интер Експо Център". Това са международните изложения "Техномебел" и "Светът на мебелите". Заемайки съществено място за сектора на мебелната индустрия на Балканите, те ще съберат представителите на бизнеса от 26 до 30 март.
Месец април също ще бъде изключително наситен. От 15 до 18 април врати отваря и мащабното международно изложение MachTech&InnoTech Expo, посветено на машините и технологиите в металообработката. Разраствайки се с изключителни темпове през последните години, сега форумът ще се разпростре върху 10 000 кв.м площ.
Не е случаен и фактът, че "Интер Експо Център" от 1 април 2016 г. има изключителната възможност да бъде официален представител на "Мессе Франкфурт" в България, което дава много добра допълнителна експертиза на екипа ни в организиране тук, на местна почва, на значими бизнес форуми с международен мащаб.
Изключителен ръст отбелязваме и по отношение на събитийния сектор. През 2018 г. Конгресният ни център отбеляза най-високия си ръст досега. Разполагаме с осем конгресни зали с капацитет между 20 и 450 места и възможност за реализиране на различни по формат събития в шест изложбени зали с капацитет до 2200 души всяка. Капацитетът на Конгресния ивент център е зает ежедневно с реализиране на събития от различен характер. През 2019 г. планираме мащабна инвестиция в обновление на центъра - ще бъде усъвършенствана акустиката, максимално ще бъдат оползотворявани обемите чрез внедряване на иновативни конструктивни подходи и подвижни стени. Това ще позволи пространствата в залите да бъдат бързо приспособявани и оформяни според индивидуалните нужди и изисквания на всеки клиент.
Пълният текст - в печатното издание на сп. ГРАДЪТ