Grand Hotel Millennium Sofia - проект на новото хилядолетие
Четете в брой 4 на сп. ГРАДЪТ

Пълният текст - в брой 4 на сп. ГРАДЪТ
Жулиета Серафимова, ген. мениджър на групата хотели на НИКМИ в София
"Гранд Хотел Милениум София" ще има 400 апартаменти и стаи от 6-и до 29-ти етаж. Millennium Milestone Convention Center е конферентен център от 5000 кв. м на 3 етажа с 15 многофункционални конферентни и банкетни зали, най-голямата с над 700 места, а от централното фоайе до 6-ти етаж се издига впечатляващ атриум.
- Г-жо Серафимова, вие управлявате градските хотели на НИКМИ АД?
- С екипа на "София Хотелс Мениджмънт" - дружеството, което преди шест години създадохме за управление на хотелите в София на фирмата-собственик, имаме принос към успешното менажиране на три хотела досега - 5-звездния "Гранд хотел София", 4-звездния "Суит хотел София" и допреди 2 години – "Сентръл парк хотел София". От началото на 2020 г. към групата ни ще се присъедини и най-знаковият за столицата хотел в най-високия сегмент – "Гранд Хотел Милениум София". Така общият капацитет на трите ни градски хотела ще се увеличи на 644 стаи и апартаменти, 522 от които в самото сърце на града. Ролята на дружеството ни е да централизира стратегическите за хотелите ни дейности – маркетингови, търговски, финансови и административни, което не изключва факта, че трите ни хотела имат изключително добри управители на място.
- От какви хотели има нужда столицата?
- София е една все още развиваща се дестинация по отношение на посещения и брой хотелски нощувки и има нужда от стратегическо позициониране и промотиране като среда за развитие на конферентен, бизнес, културен, спа, а защо не и зимен туризъм, за да привлича все повече висок клас гости. В този смисъл столицата има нужда не толкова от повече хотели, а по-скоро от налагане като разпознаваема дестинация с потенциал, все още неизползван и недостатъчно познат.
Хотелският бизнес е силно конкурентен, а градските хотели са функция на развитието на икономиката и обществото като цяло. В последните години възникнаха много алтернативни форми на всички услуги, които един класически full-service хотел предлага – за настаняване, за хранене, за конферентни и частни събития, за спорт и релакс. Стандартните бизнес модели отдавна са променени и се изисква стратегическо мислене, професионално ноу-хау и много ежедневна работа, за да може да се създаде и наложи нов бранд, устойчив във времето. И, разбира се, екип от хора, които мислят и вървят заедно в зададената посока - те са тези, които създават концепции и изпълват със съдържание и дух всяка една красива сграда и я превръщат в устойчив бизнес.
Пълният текст - в брой 4 на сп. ГРАДЪТ
- Как се променят изискванията на клиентите?
- Хората все повече пътуват, гледат, четат, опитват, търсят и в този смисъл стават все по-взискателни. Това е много добра тенденция, защото задължава нас като хотелиери да продължаваме да се развиваме, друга опция няма.
Гостите ни разполагат с много информация и голям избор за всичко, което им е нужно, и благодарение на повсеместната дигитализация, която им предоставя актуалност и прозрачност на информацията, възможности за преглед на многобройни рейтинги и сравнение на цени, те притежават силата да избират. Очакванията им са за все по-високо ниво на обслужване, строго професионално, но и любезно и топло отношение, бързина на реакция, разнообразие на допълнителните услуги, следващи техния начин на живот.
Спестеното време и готовите решения са новият лукс - широко навлизат все повече и по-добър софтуер и приложения с възможност за предварителен личен избор от госта - сам да може да управлява услугите си съобразно своите желания - от самостоятелното чекиране до избор на конкретна маса с гледка в ресторант, резервация за спа терапия или зареждане с конкретен вид възглавница или шампанско с шоколадови миниатюри. Управлението на информацията ни дава възможност да знаем предпочитанията на гостите и да им предложим услуги специално за тях съобразно техния избор. Нямаме нищо против да следваме техните желания, а те да са водещите. Само със съдействието на гостите ни можем да ги опознаем по-добре, да въвеждаме нови услуги, да надграждаме своите умения, да бъдем последователни, но и креативни и при следващо посещение да ги посрещнем по възможно най-добрия начин, какъвто те очакват и заслужават. Високият сегмент, в който работим, изисква да сме на тяхната висота, това е привилегия за всички нас.
Въпреки навлизането на високите технологии и в индустрията на гостоприемството, комуникацията и истински човешките топли взаимоотношения винаги ще бъдат на почит. Новото поколение потребители искат сами да управляват всеки един процес и всичко да се случва дигитално, бързо и анонимно, като сами правят избор през смартфона си, но класическото поколение изисква личен подход. Ние като хотелиери трябва да сме подготвени да посрещнем различен профил гости и да им създадем необходимия комфорт.
- Може ли да разкажем накратко за новия хотел в рамките на "Милениум център"?
- Хотелът ни ще има 400 изключителни стаи и апартамента – всички те обзаведени с много стил в унисон с най-съвременните тенденции в тази област, в нежни тонове, разположени от 6-и до 29-ти етаж. Гледката във всички посоки от центъра на града е уникална - към парка, към планината, към централната градска зона. Всички хотели от групата ни са известни с изключително просторните си стаи - над 50 кв.м, затова думата Standard room не съществува. На последните четири етажа стаите могат да бъдат обединени и да предложим настаняване в изключителните ни панорамни апартаменти с три спални и просторна дневна. От централното фоайе до 6-ти етаж се издига атриум, който подчертава пространствата и светлината в хотела.
Уникална част от комплекса ще е Millennium Milestone Convention Center - конферентен център на 3 етажа от 4-ти до 6-ти, с обща площ от почти 5000 кв.м, с 15 многофункционални конферентни и банкетни зали, най-голямата с над 700 места. Всички зали имат дневна светлина, технологично оборудвани в унисон с най-съвременните тенденции, а залите на най-високия ни конферентен етаж са със стъклени куполи с много специален дизайн.
В хотела ни е изграден изключително модерен СПА център на 3500 кв.м с басейн с хидромасажна част и водни атракциони, термална зона с арома парна баня, арома сауна, ориенталска хамам баня, солна хималайска стая, финландска сауна с панорамна гледка, релакс зона с водни легла, три индивидуални спа апартамента. Менажирането на спа центъра е поверен на наш специализиран екип.
В хотела ни е предвидено и казино, поверено на професионален оператор, фризьорски салон и студио за красота, подземен паркинг на няколко нива с автомивка. Разполагаме със собствено перално стопанство, собствен панорамен сладкарски цех, обмисляме концептуален хотелски магазин до рецепция. Изключително модерното професионално технологично оборудване както в търговските зони за клиенти, така и в помещенията за работа на служителите, заедно с приятната обстановка създават предпоставка за работа на екип от истински професионалисти - хотелиери и ресторантьори.
Менажирани от наш екип ще бъдат и всички заведения, които ще са неповторими с локацията, гледката, интериора и нивото на кулинарията, които предлагат – Средиземноморски ресторант с кулинарни специалитети и специална селекция вина от четири националности в региона, с вход и откъм бул. "Витоша", лоби лаундж с четири малки зали за срещи, до които се стига с ескалатори от централното фоайе, здравословен кафе-лаундж към СПА центъра, изключително стилен виенски салон и банкетни зали за организирани събития за над 1000 души.
Дизайнът на целия хотелски проект е поверен на известно шведско архитектурно студио с богат международен опит, а един от ресторантите ни и СПА центърът – на български дизайнерски бюра, от чиито проекти всички сме възхитени.
Пълният текст - в брой 4 на сп. ГРАДЪТ
- Какво ще има на върха на хотела?
- На най-високите три етажа - от 30-ти до 32-ри, ще има пет уникални панорамни заведения, всяко едно с ексклузивен интериор, а на 33-и етаж – хеликоптерна площадка със специална стая за пилота.
Заведенията ни ще предлагат концепции за различни ни клиенти – ресторант с високо ниво кулинария за истински ценители (fine dine) , отделен ресторант с различни тематични ястия, включително българска, арабска, азиатска и вегетарианска кухня, богата палитра от приготвени на място десерти, голямо модерно заведение с 360 градуса гледка с открити барове и отваряеми покриви, панорамен бизнес лаундж, а под хеликоптерната площадка – овална ВИП зала за специални събития. Към всички заведения, включително ресторанта ни за закуска, има просторни тераси с много зеленина и гледка към парка и Витоша.
- Кога стартирате експлоатация?
- Планираме през февруари следващата година да посрещнем първите си гости. От няколко месеца сме в подготовка по откриване и въвеждане в експлоатация на хотела. Това ще е уникален не само за София, а и в България като класа и мащаб хотелски проект, какъвто не е създаван през последните десетилетия. В този смисъл предизвикателството и отговорността ни са големи. Имаме много сериозен и сплотен основен професионален мениджърски екип, който ще приложи целия придобит опит, познания и креативност, за да превърне тази уникална 32-етажна сграда в ексклузивна дестинация за бизнес, почивка и преживяване.
Най-трудната, но и най-интересната част предстои, вълнуващо е за всички ни. Изключително признание и неповторима възможност е за екипа ни да участваме в изграждането на такъв знаков и мащабен проект, който ще oстане много години след нас.
Хотелиерството е не за спринтьори, а за бегачи на дълги разстояния, иска се последователност, посветеност и много работа всеки ден. Това е устойчив и дългосрочен бизнес, такава винаги е била визията на собствениците - да оставим следа след себе си.
Жулиета Серафимова е генерален мениджър и член на УС на Гранд Хотел София през последните 10 години и генерален мениджър на дружеството за управление на хотелите на фирмата „София Хотелс Мениджмънт“. Понастоящем е Председател на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, гост-лектор, член на Академичния и Програмен съвет на НБУ, за четвърта година избрана за член на международното жури за International Hospitality Awards в Киев. Започва работа в НИКМИ през 2003 г. като директор маркетинг и продажби и е част от екипите по откриването на всички хотели на фирмата в София. Работила е в търговските отдели на Bulgaria Air Tour (към БГА "Балкан") и Balkan Holidays International, била е мениджър маркетинг и продажби в два 4-звездни хотела в София. Започва професионалното си развитие в туризма преди 30 години като екскурзовод в курортите "Слънчев бряг" и "Боровец".
Завършила е Института по международен туризъм в Бургас, притежава магистърска степен "Туризъм" от СУ „Св. Климент Охридски“. Специализирала General Management in the British industry във Великобритания, има защитен сертификат за Стратегически хотелски мениджмънт от Cornell University, САЩ, преминала е успешно специалната програма за генерални мениджъри на хотели в Cornell University. Завършила поредица от професионални курсове за хотелски мениджъри в Ecole Hoteliere Lausanne, Швейцария, и специалната програма по корпоративен мениджмънт за генерални мениджъри на хотели в EHL Lausanne.
Пълният текст - в брой 4 на сп. ГРАДЪТ