ДА Архитекти | DA Architects: Интериори на Банка ДСК и Workspace
Четете в брой 2/2019 на сп. ГРАДЪТ
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
"ДА Архитектс" | DA Architects e студио за съвременна архитектура и дизайн. В работата си ние търсим баланса между даденостите на средата, изискванията на клиента, функцията, материалите и детайлите, така че да създадем едно цялостно решение със собствен характер и естетика. Това е похватът, който прилагаме във всичките си задачи, от продуктов дизайн и интериорни проекти до проектирането на сгради.
Студиото е основано през 2013 г. от арх. Александър Асенов, арх. Юри Танов и арх. Мартин Ряшев и към настоящия момент има зад гърба си богато портфолио от реализирани офис, обществени и жилищни интериори, част от които са носители на редица международни и национални награди за архитектура и дизайн.
Сред тях са най-високото отличие Platinum A’design Award 2018 за интериор на една от най-големите международни платформи, наградата BIG SEE Award от Месеца на дизайна 2018 в Любляна, Словения, отличието „Най-добър офис/работна среда“ на наградите на DIBLA 2017, наградата „Най-добър обществен интериор“ на конкурса "Къща на годината" на сп. "Идеален дом", победител в категория Commercial Interior Space на международните награди Idea-Tops за 2018 г., както и първо място в конкурса на сп. "Наш дом" за интериор на годината.
Студиото е имало удоволствието да проектира за водещи компании в много различни браншове, част от които са: IBM, Банка ДСК, Qatar Airways, BBraun, BNP Paribas, Lufthansa technik, Colliers, InterAgri, Сот 161, Covance clinical, "Сектрон", "AES Марица-изток 1", Sofia Airport Center, Fadata и Raiffeisen bank.
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
БАНКА ДСК
Фотограф: Минко Минев
В търсене на различно усещане за банков клон, ние изместваме в периферията обслужващите зони, традиционно разполагани централно, с цел да осигурим широко и отворено общо пространство. По този начин функцията на отделните зони определя динамиката на ограждащите стени и интериора „оживява“ и дава отговор на търсеното единството между естетика и използваемост.
В ниши в ограждащите стени разполагаме местата за изчакване, зони с мултимедия за различен вид достъп до информация, мултитъч екрани, банкомати, експозиционни зони, гишетата за касови операции и др. В ламперията от жалузите, над и под зелените ниши, разполагаме вентилацията и част от електроинсталацията , за да освободим тавана от инсталации, да го повдигнем, така че да получим максимално високо помещение, засилвайки усещането за простор. Вентилационните решетки са скрити зад жалузите, като през тях се осъществява и циркулацията на въздуха.
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
Оформяме единно изчистено пространство с водещ визуален акцент, подкрепено и от минималното използване на различни по вид и цвят материали. Подът и таванът са бели, с обобщено и цялостно излъчване , като за избягване на множеството фуги за настилка е избран едроразмерен гранитогрес 150x300cm, а елементите по тавана са редуцирани до минимум.
По двете дълги страни са разположени декоративни стени от бели вертикални жалузи, които са прорязани от динамична зелена ивица, развиваща се и в обем, оформяйки конкавни пространства на различна височина и с различна дълбочина. Вертикалните жалузи допълнително оптически увеличават височината на помещението и същевременно внасят детайл и създават единен фон за развиване на зелената ивица от голям брой триъгълни фасети. В зависимост от функционалните зони, триъгълните фасети са два типа, гладки в зоните с вградени устройства и тапицирани в текстил, в зоните със сядане и облягане.
Събирането на голям брой клиенти в помещение с ортогонална форма и гладки под и таван изисква по-внимателно третиране на стените за постигане на акустичен комфорт. За това спомагат вертикалните жалузи и разнообразно ориентираните текстилни фасети.
От функционална гледна точка банковият салон е отворено общо пространство, в което са разположени бюрата на консултантите, местата за изчакване и множеството устройства за самообслужване или информиране. Бюрата на консултантите представляват обеми от иноксови фасети с характера на начупената зелена ивица и изглеждат сякаш извадени от нея. Върху плотовете им са разположени вградени подвижни мултитъч дисплеи за работа с клиенти.
Пълния текст четете в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
WORKSPACE
Фотограф: Минко Минев
Пълния текст - в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
Интериорът на шоурума за офис мебели на Workspace спечели наградата за "най-добър офис/работна площ" в Dibla Design Awards 2017. Клиентът търсеше различна и нестандартна визия, която да го направи разпознаваем и в същото време да предостави възможно най-добри възможности за презентирането на продуктите, които предлага. Едно от изискванията бе да се потърси възможност за вплитане на решения, подчинени на тенденциите за RE-USE и Recycle. Следвайки тези концепции, създадохме интериор с подчертан индустриален характер, с настилка от бетон и видими инсталации, като за акцент използвахме два употребявани корабни контейнера. По този начин сепарираме зоните на целия шоурум и създаваме микропространства за излагане на мебели в самите контейнери.
Пълния текст - в брой 2 на сп. ГРАДЪТ
За да разчупим пространството, единият от контейнерите е срязан на две части, разположени в отделни зони, а другият е отворен по едната си дълга страна, която гледа към пространството на шоурума и е повдигнат конзолно над подиума с експозицията на работни столове.
Подиумът от шперплат позволява разполагането на столовете във височина и разглеждането на всички модели от една точка. Този дървен обем изтича вертикално в гръб на приемната зона и рецепцията, създавайки динамичен елемент, проследяващ пътя на клиентите от входа до дъното и мениджърската зона.
Извън контейнерите и подиумът от шперплат, цялото оставащо пространство е решено единно и с минимално използване на материали – бетонов под, бели стени, таван и инсталации. Тази среда съчетание с корабните контейнери създават сурово и индустриално усещане, чийто контраст подчертава изискания характер и прецизен детайл на предлаганите мебели.
Пълния текст - в брой 2 на сп. ГРАДЪТ