Cushman & Wakefield: Да приведем в готовност работното място

Миграцията на служителите от Home Office към стандартните си работни места ще изглежда различно за различните организации. Как собствениците на недвижими имоти могат ефективно да подготвят своите активи за завръщането на наемателите и как работодателите могат да бъдат готови за посрещане на служителите? Отговор на тези въпроси търсят консултантите от Cushman & Wakefield с конкретни практически съвети.
ПОДГОТОВКА НА СГРАДАТА
- Планове за почистване, инспекции преди завръщане, проверка на ОВК и други инсталации
- Осигурете сигурността на всички работници
- Подгответе системите ОВК, за пожарна безопасност и сигурност
- Почиствайте с одобрени от държавните органи продукти
- Гарантирайте съответствие с изискванията на собствениците на сградата
- Ангажирайте търговските обекти за старт на работата
- Прегледайте и подгответе планове за обхвата на почистването и други дейности
- Направете така, че всички инспекции, ремонти и комуникации са завършени преди отварянето на съоръжението
ПОДГОТВЕТЕ СЛУЖИТЕЛИТЕ
Необходими са ясни политики кой се завръща на работа и кога, които да бъдат комуникирани от работодателя
- Овладейте безпокойството от завръщането на работното място чрез управление на промяната и комуникация
- Обмислете какво могат да спечелят хората от завръщането на работа - продуктивност, работа с колеги, социализация, различни удобства и съоръжения, работни инструменти и ресурси
- Обмислете какви са предимствата от Home Office - здраве, семейни приоритети, намалено време за пътуване, технологиите позволяват да не се намалява продуктивността
- Подгответе детайлни планове за завръщане на работа
- Обмислете алтернативни начини за безопасно придвижване
- Подгответе напомнящи съвети за социално дистанциране и протоколи за почистване
КОНТРОЛ НА ДОСТЪПА
Протоколи за сигурност и проверка на здравето, организиране на приемни зони, получаване и изпращане на пратки, асансьори, политика за посетителите
- Контролирайте всички входни точки и доставките
- Реконфигурирайте местата за събирания съобразно изискванията за социални дистанциране
- Инсталирайте плексигласови прегради
- Ясно обозначете протоколите в сградата с означения и подово маркиране
- Обмислете възможности за скрининг на телесната температура
- Осигурете материали за дезинфекция и мокри кърпички
- Дезактивирайте сензорните екрани
ПЛАН ЗА СОЦИАЛНО ДИСТАНЦИРАНЕ
Намаляване на гъстотата, управление на графиците, разпределяне на отделни потоци, включително временни работници при необходимост
- Редуване на работа от къщи и в офиса
- Разпределяне на времето на пристигане и напускане на офиса на служителите
- Възможност екипите да планират своя график на работа в офиса
- Планиране на по-голямо социално дистанциране
- Мониторинг на използването на пространството
- Определете местата за сядане с оглед на минималните работни разстояния
- Преконфигурирайте пространствата и използването на бюра и столове с цел социално дистанциране
- Поставете панели между бюрата, включително такива с по-голяма височина за бюрата за работа прав
- Прилагайте строги протоколи за почистване за общите зони
- Регулирайте капацитета на зоните - например премахнете някои столове от големите конферентни зали
- Забранете споделеното ползване на малки зали и ги превърнете само за една употреба
- Означете посоката на движение в основните зони на движение
НАМАЛЕТЕ МЕСТАТА НА ДОКОСВАНЕ И УВЕЛИЧЕТЕ ПОЧИСТВАНЕТО
- Екрани без докосване, почистване на бюрата, почистване на общите зони, засилени поддръжка и дезинфекция
- Осигуряване на дезинфектанти близо до всяко работно пространство, особено споделените пространства
- Премахнете храни и напитки и при възможност заменете с продукти за еднократна употреба
- Осигурете възможност за саморъчно почистване - дезинфектанти за ръце, кърпички и други подобни продукти
- Дезинфекцирайте всички работни зони, включително офиси, конферентни зали, зали за почивка, кафе и други
- Минимализирайте личните срещи
- Създайте възможности за ключове, врати, чекмеджета и други, които са без докосване
- Премахнете устройствата, които са обект на пипане - като маркери за бяла дъска, дистанционни устройства и други
- Въведете политиката на чистото бюро
- Създайте сигурна зона за лични вещи
- Означете специално пространство за изолиране на лица с прояви на симптоми
КОМУНИКИРАЙТЕ С УВЕРЕНОСТ
Признайте съществуването на страха от завръщането, извършете редовен мониторинг на ситуацията
- Осигурете адекватна информация от страна на лидерите
- Осигурете двупосочна комуникация
- Гарантирайте култура на доверие и прозрачност
- Обсъдете очакванията на служителите, така че те да се чувстват сигурни
- Преглеждайте съотношението работа от офиса/работа от вкъщи
- Създайте политика за гости и посетители
- Създайте политика за пътувания на служителите
- Прегледайте политиките за човешките ресурси относно заболявания, подкрепа за лицата, които осигуряват грижа за членове на семейството