Евро Алианс изгражда тунели по нов австрийски метод в Германия

През януари 2014г., експерти и тунелни работници на Евро Алианс Тунели АД стартираха работа по проект "Байпас на Шварцкопфтунел" в северна Бавария. Шварцкопфтунел, който е на над 160 години и все още се използва, ще бъде заменен с байпас от четири нови тунела. Три от тях се изграждат по Нов Австрийски Тунелен Метод (НАТМ) от Евро Алианс Тунели.
На 10-ти юли първият важен етап бе достигнат успешно: пробивът на тунел Хиршберг. Тунелът се състои от две успоредни тръби с по един коловоз. Поради много ниското покритие северната тръба ще се изгради по открит способ. Основната част от южната тръба (350 от 525 метра) бе прокопана по НАТМ. Напречното сечение е 48 м2, максимално покритие от 15 метра.
Пробивните работи посредством взривяване доказаха опита и качествата на нашия персонал. Въпреки късия времеви график нашите експерти прокопаха частта на южната тръба изграждаща се по НАТМ за рекордното време от само 3 месеца. Едновременно с това се изгражда и тунел Фалкенберг, който с дължината си от 2.623 метра е най – дългият от проекта по байпаса на Шварцкопфтунел.
Пробив на тунел U12, Щутгарт, Германия
В началото на месец юли 2014г. експертите на Евро Алианс Тунели АД, пробиха двете паралелни тръби на тунелът по проекта "Линия U12, Щутгарт".
Двете тръби с наименованията "Вероника" и "Андреа" са част от известният мащабен проект "Щутгарт 21". Проектът се състои в преместването на съществуващата метро отсечка, с цел бъдещото и свързване с новата подземна ЖП гара.
В средата на двете тръби с дължина 517 и 602 метра се изпълни специално оширение, с което се осъществи разклонението и съединението на четири еднопосочни тунела в два.
Тунелите бяха прокопани по Нов Австрийски Тунелен Метод (НАТМ) използвайки само тунелни багери без взривни дейности.
Въпреки, че специалистите на Евро Алианс Тунели АД отпразнуваха 100 000 прокопани тунелни метра през юни тази година, всеки проект е специфичен и уникален сам по себе си. Такъв е и U12.
Поради нестабилните геоложки условия и централната локация на проекта, целия пробив бе осъществен с тръбен чадър. По този начин беше възможно да се преодолеят участъците с максимално покритие от четири метра. Допълнително тунелите преминават под редица сгради, една от най-важните градски пътни артерии, както и под един функциониращ железопътен тунел. Подпочвените води с дебит до 5 литра/секунда, както и късият график допълнително усложняваха проекта.
Въпреки това специалистите на Евро Алианс Тунели приключиха навреме и без инциденти. В момента започват довършителните работи по двата последни едноколовозни тунелa след разклонението.