Два варианта за обходен път на Казанлък предлага "Рутекс"

Фирма "Рутекс" ООД разработи два варианта на идеен проект с парцеларен план за обходния път на Казанлък, свързващ път I-5 и I-6. Това е пътят след изграждане на тунела под връх Шипка.
Сега Община Казанлък следва да вземе становище кой от двата варианта да избере. Проектантите посочват, че в хода на проучванията и направените срещи и съгласувания с Министерството на отбраната са установили, че съгласно Постановление № 44 от 19.03.2010 г. на МС е отредена територия, която е забранена за въздухоплаване и за разполагане на граждански съоръжения в нея. Именно това ограничение не дава големи възможности за източен обход, но в изпълнение на техническото задание проектантите са разработили два варианта – източен и западен.
- Източен обходен път – с три възможни трасета, отбелязани с червен, розов и зелен цвят. Според "Рутекс" ООД най-логично е трасето с червена линия, чиято дължина е 9.550 км, но то пресича посочената по-горе забранена територия.Трасето в розов цвят преминава през регулацията на града, а северното трасе – в зелено, изисква значителни капиталовложения, поради значително по-голямата дължина – 13.050 км, и тунелно решение с дължина над 1500 м. - Западен обходен път - (отбелязан със синьо), дължината на трасето е 3.160 км. Предвижда се връзка на път I-5 с I-6, западно от Казанлък, заобикаляйки военното поделение. В сравнение с първия вариант се запазва транзитното движение по сегашния южен обход на град Казанлък. |
Предвид редицата предимства на западен обходен път становището на Агенция "Пътна инфраструктура, на проектанта "Рутекс" ООД и на Община Казанлък е да се разработи и реализира западният обход на Казанлък, във връзка с изграждането на тунела под връх Шипка.
На снимките са представени в съответните цветове вариантите на идейния проект за обходен път на Казанлък.