Със старта на лот 2 на магистрала "Струма" в страната се изграждат 144 км аутобани
Със старта на лот 2 на магистрала "Струма" в страната се изграждат 144 км аутобани.
115 км са завършени, а в периода 2007 – 2913 година с европейско финансиран ще бъдат завършени 260 км магистрали.
Това каза министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева преди първата копка на отсечката Дупница – Благоевград от магистрала "Струма" в близост до село Блатино.
Дължината на участъка е 37 километра. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт".
Той трябва да бъде завършен за 22 месеца.
Изъплинел е консорциум "Струма лот 2," съставен от "Импреза" АД Италия, "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "Пътстрой 92" АД.
Стойността на договора е 358 722 000 милиона лева.
Строителният надзор се упражнява от ДЗЗД "Обединение Струма – ПП", съставено от "Пътинвест инженеринг" АД и "Пътпроект" ЕООД, като договорът е за 2 949 843 лева с ДДС.
Според Валентин Зарев, представител на строителния надзор, ще бъде променен графикът за изграждане на проекта.
Тъй като лот 2 се строи на инженеринг, сега е времето за подготовка на техническия проект. Първата част от трасето – около 2 км, ще бъде внесена до месец.
Идеята на изпълнителите е да завършат 3-те км от лот 1 и пътния възел, както и 2-та километра от лот 2 в първия етап на строителството и да бъдат предадени в началото на следващата година.
Проектите за останалите етапи ще се предават паралелно със строителството, като общият срок за проектиране е 245 дни.
Лот 2 е на територията на областите Кюстендил и Благоевград. Отсечката е от км 322+000 - около 1 км северозападно от с. Блатино, и завършва около 400 м след пътен възел "Благоевград" - пресичането с път ІІІ-106.
Трасето започва с обход на гр. Дупница, западно от съществуващия път Е-79, пресича р. Джерман южно от Дупница и продължава в ивицата между реката и съществуващата железопътна линия.
На обекта е предвидено изграждането на 4 пътни възела: "Дупница-юг" (с път II-62), "Бобошево" (с път III-104), "Кочериново" и "Благоевград" (с път III-106).
Проектът включва и строителството на два тунела с дължина до 500 м на всеки.
Ще бъдат изградени шумозащитни прегради в участъците, преминаващи в близост до с. Блатино, с. Усойка, кв. Левски на гр. Кочериново и с. Бело поле, ще се построят селскостопански подлези и надлези и т. н.
Според Петър Киров, заместник-министър на транспорта, България трябва да завърши всички пътни и железопътни обекти от основната Трансевропейска мрежа до края на 2030 година.
Председателят на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров припомни, че в средата на 2015 година София ще е по-близо до Бяло море, така както със завършването на Тракия столицата се приближи до Черно море.
През 2015 се очаква и стартът на строителството на лот 3 на магистрала "Струма", уточни Лазаров.
Той спомена, че завършването на СОП – Гара Яна се предвижда за втората половина на месец август, а до края на годината се очаква стартът на две магистрали. Предполага се, че има предвид София – Калотина и Северната скоростна тангента.