Бизнес имотите: инвестиране, преструктуриране, преформатиране, retailtainment...

Ускореното възстановяване на пазарите на бизнес имоти доведе до силен интерес към инвестиции в незавършени и незаети сгради и проекти в затруднения през 2014 г. Активи на стойност 239 млн. евро смениха собствениците си през годината при сделки, свързани с финансово преструктуриране на дългове. Търсенето на имоти с инвестиционна цел нараства. Купувачите са мотивирани от силното възстановяване на търсенето на офис площи и възможността да придобият активи с добро качество в другите сектори на ниски в исторически план цени. Няколкото придобивания на големи обекти в сектора обаче се определят от експертите като непазарни.
След затварянето на The Strand в Бургас и Mega Mall Ruse oбщият обем търговски площи достига 783 260 кв.м, а индикаторът наситеност на търговски площи общо за България - 108 кв.м на 1000 души население. Съществуващите търговски схеми търсят своята идентичност в комбинацията от уникални търговски брандове и забавление (retailtainment), а неработещите или замразени проекти ще търсят бъдеще като логистични площи, офиси или нещо друго.
56% от откритите чуждестранни производства в България през последните две години са свързани с автомобилния сектор. България е в полезрението на инвеститорите, но се конкурира с държави от региона - Унгария, Чехия, Словакия и съседните Македония и Сърбия. А в държавите от Западните Балкани бизнес имотите също се оказват доста актуални в момента с многомилионни схеми и много квадратни метри.