Голфът е възможност България да развие туризма си
Голфът е стратегическа възможност България да развие туризма си. Имаме природни дадености, но ни липсва инфраструктурата.
Това заяви в интервю за БТА Маня Косанова - маркетинг мениджър на "Пирин голф и кънтри клуб".
Мисията ни е да се превърнем в уникален за страната и региона туристически продукт, който да е икономически рентабилен, социално ангажиран и да гарантира устойчивото използване на природните ресурси в региона, отбеляза Косанова.
Основната ни цел е да превърнем местността в предпочитано място за почивка, като същевременно използваме разумно и устойчиво ресурсите в района, добави тя.
Международният 5-звезден комплекс, който е разположен на площ от 150 хектара в местността "Бетоловото" край Разлог, има две голф игрища - едното с 18 дупки, по дизайн на голф легендата Ян Уузнам, а второто е дело на млада дизайнерска компания от Германия и носи името на заобикалящата го среда.
Намира се в близост до ски-курорта Банско и предлага уникална възможност за съчетаване на голф и ски сезон като предпоставка за целогодишна заетост и висока инвестиционна възвращаемост за собствениците на имоти, разказа мениджърът.
Добрите природни дадености и разнообразието от възможности за активна почивка допринасят за налагането на комплекса като неповторима вaканционна дестинация в региона, убедени са неговите създатели и собственици от "Балканстрой" АД - Разлог.
Те вече са подготвили поредица от събития и ежеседмични голф турнири за аматьори и професионалисти от страната и чужбина, които ще продължат през цялото лято.
Гордеем се и с Голф академията, оборудвана с най-модерната техника за видеоанализ и ръководена от Николай Станев - единственият голф професионалист, сертифициран от Европейската голф асоциация.
Ваканционните имоти (5% застроена площ) и голф игрищата са съчетани умело с природните дадености и заобикалящата ги среда и правят комплекса предпочитана ваканционна дестинация, отбеляза Косанова.
Голфът като игра също има специално отношение към природата. Задължение на всеки играч е да се отнася с внимание не само към другите играчи, но и към самото голф игрище. Този спорт възпитава хората на честност, справедливост, спортсменство, уважение към природата и съотборниците, отбеляза мениджърът.
Като туристически продукт вече се представя целогодишна дестинация, предоставяща уникалната възможност за голф и ски ваканция. Създават се предпоставки за налагане на региона като предпочитана ваканционна дестинация.
Убедени сме, че със създаването на голф комплекса настъпиха промени за хората в региона. Освен развитие в сферата на туризма, ние сме отдадени и на идеята целенасочено да подкрепяме деца и младежи, които имат страстта и таланта за голф. Нашата цел е да популяризираме този спорт в България и да достигнем успехи на международно равнище, каза Косанова.
Необходимо е време за развитието на голф туризма в България. До момента в страната ни има четири напълно завършени голф игрища и проекти за още 30. Всичко е в самото начало, но се развива доста бързо. Това, че голфът ще достигне популярност е повече от сигурно. Самата игра е много завладяваща и международният опит показва, че във всички европейски страни прирастът в голфа в сравнение с другите спортове е на първо място, отбеляза Косанова.