2010 - най-големите офис проекти ще излязат на пазара

Изминалата година върна пазара на недвижими имоти към фундаменталните стойности, като отся най-добрите проекти, които са с осигурено финансиране, гъвкава търговска политика, силен маркетинг и стратегическа реализация. Това пише в статия за вестник "Дневник" Таня Косева-Бошова, изпълнителен директор на European Trade Center.
Началото на годината запомнихме с липсата на търсене, като всички участници на пазара бяха заели изчаквателна позиция, а централите на международните наематели не позволяваха никакви разходи на своите офиси в България.
Оттласкването от точката на замръзване и първите, макар и плахи, признаци на възстановяване се появиха през есента.
Ситуацията вече е променена, налице е интерес към възможностите на пазара.
Кризата промени нагласите на инвеститори и наематели.
Водещият мотив в търсенето на офисни площи е желанието за оптимизиране на бъдещите оперативни разходи за наем, като наемателите не се склонни да плащат разходи по местенето и довършителни работи. Има две основни групи клиенти на пазара на офиси.
Единият тип са компании, които на местно ниво активно започват да оглеждат пазара, за да оптимизират разходите си и да се преместят в нови, качествени сгради на много добра цена.
Промяната в нагласата на инвеститорите е свързана с повече гъвкавост и ориентиране към клиента.
С всяка криза възниква въпросът кои ще са бъдещите източници на растеж. В сектора на офисните площи тласък на пазара се очаква да дадат аутсорсинг компаниите.
Подробности четете във вестник "Дневник".