Пандемията показа: Светът има спешната нужда от изграждане на допълнителна интернет инфраструктура
Пандемията от COVID-19 преобърна света. Днес компаниите вече не се борят за печалба, а създават стратегии как да запазят здравословното състояние на служителите си и да намалят щетите от заразата върху бизнеса си.
В тази безпрецедентна обстановка обаче центровете за данни и мрежовата инфраструктура, както и ефектът, който оказват върху глобалната икономика, излязоха на преден план. В опит да се запазят като играчи на пазара с минимални щети, много компании промениха начина си на работа, което, разбира се, доведе до повдигането на редици важни въпроси и очертаването на няколко основни технологични тенденции. Това казва Дейв Фанинг в своя статия, публикувана на сайта на Cushman & Wakefield.
Работа от вкъщи
По последни данни една трета от населението на Земята е под карантина. Милиони работят от вкъщи, което обаче създава известни затруднения. За да изпълнява служебните си задължения, всеки работник има нужда от здрава, стабилна и най-вече бърза интернет връзка. Това за жалост се оказва проблем, особено на места с голяма гъстота на населението или в отдалечени райони. Много фирми се опитват да създадат свои платформи, които да подпомогнат или имитират работата в офиса. В период на криза търсенето на съдействието на големите компании за облачни услуги се увеличава. Видео и аудиоконференциите вече се превърнаха в ежедневие и по всяка вероятност тази тенденция ще продължи.
Интернет трафик
Франкфуртската интернет платформа DE-CIX отчете нов рекорден интернет трафик на сайта си - 9,1 терабита в секунда. Данните сочат, че повечето подобни платформи наблюдават подобно нещо и отчитат между 10 и 60% повишение на общия трафик на данни. Причината за това са увеличеният брой видео и аудио конференции, онлайн игри, стрийминг и т.н. Неотдавнашно разследване на Bloomberg установи, че след като училищата бяха затворени заради кризата, онлайн игрите веднага се утроиха и използването на WhatsApp нарасна седем пъти. През следващите месеци ще станем свидетели на един от най-големите тестове за издържливост на интернет платформите.
Лошо качество
Увеличеното ползване на интернет - видеоконферентнитете и аудио бизнес срещи, чат приложенията и игрите, доведоха да намаляване качеството на връзките. На 20 март стрийминг гигантът Netflix обеща да понижи качеството на своите видеоклипове в опит да намали трафика си в европейските мрежи с 25%. Европейският съюз призова видео платформите да намалят качеството на съдържанието, за да се облекчат доставчиците на интернет, тъй като мрежите на континента са претоварени в резултат на пандемията.
Гигантите Amazon, YouTube и Facebook направиха същото за Европа. Всичко това обаче показа спешната нужда от изграждане на допълнителна интернет инфраструктура в на стария континент.
Центровете за данни
Правилното функциониране на центровете за данни (в които са разположени компютърни системи и асоциирани компоненти като телекомуникации и системи за съхранение, както и сериозно електрическо захранване с множество възможности за аварийно захранване, комуникационни връзки за данни в излишък, контрол на средата и др.) са изключително важни в период на пандемия. Прекъсването на работата им може да доведе до колапс на правителствената, социална (медицинска) и корпоративна дейност за дълъг период от време.
За разлика от много фирми, служителите в центровете за данни, не могат да работят от вкъщи. Ето защо големите корпорации използват възможно най-строгите мерки за безопасност на персонала, за да осигурят непрекъснатост на работата като посещенията от клиенти са сведени до минимум.
С мисъл за бъдещето
На фона на черните прогнози за бъдещето на световната икономика, пандемията от коронавируса COVID-19 ще доведе до цялостен анализ на информационните и технологични структури на компаниите по света и необходимостта от планиране на бърза реакция в период на неочаквана световна криза. Повечето фирми могат да се справят с първоначалните разходи за въвеждане на нови технологични практики за своите служители. Въпреки това обаче има компании, които разчитат на работници офлайн и в период на криза за тях от първостепенно значение е да минимизират загубите си.
При всички обстоятелства обаче планирането на по-добро дигитално обезпечение ще бъде само в плюс на компаниите, независимо дали са в криза или не. На преден план излизат фирми, които предлагат разработването на подробна стратегия за действие и комуникация в подобни ситуации. Спазването на тези практики ще осигури стабилност на много компании и поддържането на устойчивост в работата дори и в подобни глобални кризи.