Фотогалерия: Експертен съвет избра трасе за разширението на метрото от "Орлов мост" към "Слатина" да стига до The Mall В партньорство започна и продължи обсъждането на разширението на метрото. Сдружение "Спаси Метрото" предложи детайли по разположението на метростанциите, довеждащ и свързващ релсов и тролейбусен транспорт между "Дружби"-те и "Младост", както и пешеходна зона за връзка между "Дружба" и бул. "Цариградско шосе", които отстоят на 10 минути път, но нямат пряк пешеходен достъп. Проф. Братоев се застъпи за вариант 1, като се базира на проучването на "Транспро" Инж. Семерджиев, представи вариантите за развитие на метрото. Заседанието беше открито от главия архитект арх. Здравко Здравков Арх. Ангел Захариев, водещ проектант и представител на "Група Град", подкрепи вариант 1 като напомни, че ако в проучването са отчетени само пътуванията на работещите в бизнес зоната около мола, то в тази посока ще пътуват още толкова души, които отиват там на пазар или с други намерения, и то разпределено в целия ден. Арх. Захариев още напомни, че в зоната около "Тех парк София", на втора линия от бул. "Цариградско шосе" се развиват жилищни сгради, които ще генерират пътникопоток. Гергин Борисов от "Спаси метрото" предложи промяна в местоположението на метростанциите до "Цариградско шосе", влезе в приятелски диалог с проф. Братоев, който продължи и след заседанието. Бойка Къдрева постави въпроса за намаляване на автобусните линии във връзка с появата на ново разклонение на метрото. Инж. Деляна Сеченска за пореден път постави въпроса как метрото от основен транспорт, гръбнак на транспортната система се превърна в градоустройствен фактор, което не е добре за града. Тя пожела да се направи проучване за интегрирания градски транспорт на столицата. Експертният съвет избра вариант 1 от "Орлов мост" до Тhe Mall. Като втора точка професионалистите пожелаха да се направи проучване за довеждащ и свързващ транспорт. Предложението внесе арх. Георги Бакалов, председател на САБ. Инж. Ангел Деспотов от Центъра за градска мобилност транспорт предложи проучване за релсовия транспорт паралелно с развитието на метрото.