Фотогалерия: ЖП гара София - дни преди откриването
Таваните на "Хънтър Дъглъс", които напомнят визуално покривите на гарата във Виена, спомагат за намаляване на обема на гаровото здание и по този начин косвено да "свият" разходите за отопление. Във фоайето на втория етаж на ремонтираната Централната жп гара има светещо пано "Колелата на времето". Негов автор е проф. д-р Боян Добрев, преподавател по композиция в катедрата "Стенопис" на Националната художествена академия. Размерите на паното са 2400/620 см, проектирано е и изпълнено в рамките на цялостната реконструкция на гарата. Съдържа близо 5600 снимки.
Входните врати на ниво терен са въртящи се и допълнително спестяват от разходите за отопление. Външните корони на жп гарата са запазени, но допълнително са укрепени.
Променено е осветяването на залата, led източниците изискват и модерни осветителни тела, кразлични в различните кътове. Централна жп гара ЗП: 11 000 кв.м РЗП: 42 000 кв.м Дължина на приемното здание: 204 м Ширина на приемното здание: 50 м Нива: 3 второ сутеренно за автомобили
Ръководител на архитектурния екип, подготвил проекта, е арх. Галин Василев
Гаровото здание е развити на ниво терен, допълнителен етаж на ниво 1, на ниво -1 се намират подлезите, чиято изолация е подменена. Има и още едно подземно ниво, което не заема цялата площ на зданието и е за автомобили.
Отвътре залата е коренно различна, голямата чакалня вече не съществува.
От заведението за хранене на второ полуниво се вижда целият гаров салон.
Асансьорите ще заработят в момента, в който се получи акт 16 и разрешение за ползване.
Подземното ниво на подлезите е пътят на пътниците към пероните.
На две места в пешеходните пространства има преградни врати, които спират оформящото се от коловозите течение.
Перонните покрития, са в бяло, върху тях са положени соларни панели.
Колоните откъм коловозите са като реплика на разположените на предната фасада. Общият облик на сградата от архитектурна гледна точка не е променен или нарушен. Поради конструктивното укрепване Х-образните колони са увеличени с 10 см от всяка страна, сложена е и нова подсилваща армировка заради изискванията на еврокодовете – конструктивният модел показа, че и тези колони трябва да бъдат усилени.
При ремонта на Централна жп гара София бяха направени промени в коловозите. Те бяха наложени поради полагането на хидроизолациите. Тъй като не достига височина за горното строене, е положен така нареченият безнаставов железен път.
Централна жп гара откъм челните коловози в посока Перник и Банкя.
Часовникът на Централна жп гара отново се превръща в емблема на района. Когато през август 1888 година откриват първата жп гара на София, тя също има часовник, разположен над централния вход, и той е първият в столицата. Екипът, работил по обновяването на жп гарата, е: Проект: Рехабилитация на Централна жп гара София Възложител: НКЖИ Изпълнител: ДЗЗД "Обединение ГБС – Централна гара София" Стойност на договора за строителство: 55 962 874 лв. без ДДС Строителен надзор: ДЗЗД "Обединение ТРТ" Стойност на договора за строителен надзор:1 045 000 лв. без ДДС Архитект: Екип с ръководител арх. Галин Василев Технически ръководител на обекта: Инж. Пeтър Петров Срок за изпълнение: 23 месеца и 17 дни