Строителните предприемачи: Купувачите търсят имоти с висока ликвидност

Купувачите днес разглеждат жилището и като инвестиционен актив, дори когато първичната им цел е собствено ползване. В случаите, в които потребителите търсят първия си дом, те се интересуват от имоти, които в перспектива биха им донесли печалба – независимо дали от последваща продажба или от отдаване под наем. Това коментира председателят на Националната асоциация на строителните предприемачи (НАСП) Георги Шопов на семинар в рамките на Архитектурно-строителна седмица 2020.
Недвижимите имоти винаги са се приемали като сигурен актив, затова са сред приоритетните варианти за вложение на средствата. Повишаващата се стойност на жилищата осигурява стабилна и дългосрочна доходност. Тази опция така трайно заляга в съзнаните на потребителите, че те разглеждат всеки имот като инвестиционен, вземайки предвид потенциала му за бъдеща печалба. Случаите, в които млади семейства купуват първи дом за себе си и децата си не правят изключение, обясни Шопов.
По данни на Асоциацията ръстът в цените на имотите в София е около 3-5% на годишна база. Той е повлиян от повишеното търсене на пазара, както и увеличените разходи за труд в строителния сектор. Отражение дават също по-високите цени на материалите и административната тежест.
В нагласите на купувачите добавената стойност на проектите и изградената общност стават все по-ключови при избора на жилище. Социалната отговорност на всеки инвеститор е да се погрижи за изграждането на качествена среда около обектите си, посочват от НАСП. Клиентите са склонни да платят повече за имоти в райони с качествена среда в отговор на по-високите си изисквания. Виждаме как общностите в новите комплекси се състоят от хора със сходен социален статус, мироглед, начин на живот. А това прави вземането на решенията, касаещи всички живущи, много по-лесно, коментира допълва Ирина Кънева, търговски и маркетинг директор на строително-инвестиционната компания BLD, член на НАСП.