Строителите алармират:Забавяне на плащанията застрашава изграждането на ЖП линията Елин Пелин - Костенец

Необходими са бързи действия и намиране на финансови решения, за да продължи строителството на Лот 3 от проекта за модернизация на ЖП участък Елин Пелин – Костенец. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на инспекция на строителните работи по жп участъка Елин Пелин – Септември.
Tpeтия лoт нa ЖП yчacтъĸa, ĸoйтo вĸлючвa тpaceтo мeждy Иxтимaн и Kocтeнeц, ce изпълнявa oт ĸoнcopциyм „Щpaбaг Джи Πи Peйл 2017“ ДЗЗД, който вĸлючвa фиpмитe „Джи Πи Гpyп“ AД, Cтpaбaг AГ – ĸлoн Бългapия, Cтpaбaг Cп. з. o. o. – ĸлoн Бългapия, и Strabag Reil GMBH.
Ръководството на „Джи Пи Груп“ АД запозна Караджов с критичната ситуация, в която се намира изпълнението на ключовия инфраструктурен проект.
„Проблемите, които от месеци остават нерешени, вече пряко застрашават успешното завършване на строителните дейности. Ако не бъдат предприети незабавни действия, съществува реален риск от принудително спиране на работата поради липса на индексация на строителните разходи, неадекватни срокове за изпълнения, физическа невъзможност за продължаване на дейностите и редица административни пречки, които възпрепятстват нормалния ход на работата“, заяви Владимир Житенски, председател на борда на директорите на „Джи Пи Груп“ АД.
Инж. Иван Танев, изпълнителен директор на „Джи Пи Груп“ АД запозна транспортния министър Гроздан Караджов, председателя на транспортната комисия в Народното събрание Кирил Добрев, представителите на ДП „НКЖИ“ инж. Александър Вецков и инж. Крум Палапуов с напредъка на обекта. Инж. Танев разказа за процесите на тунелното строителство по нов австрийски метод. В проекта преминаването през трудния планински терен е предвидено строителство на 8 бр. еднотръбни тунела за двойна ЖП линия с приблизителна обща дължина 5 478 м, както и изграждането на 11 бр. мостове.
По време на инспекцията инж. Милен Минков – ръководителят на проекта, коментира, че до момента са изпълнени 30% от строителните работи. Той разказа за всички съпътстващи проекта проблеми, основните от които са липсата на издадени разрешителни за строеж в рамките на трасето и забавянето на административните процедури.
„Очакваме промяна в следващия месец – активна намеса за решаване на блокиращите фактори, в противен случай компанията ще бъде принудена да преустанови строителните дейности и да уведоми всички ангажирани институции за неизпълнимостта на договора при настоящите условия“, допълни Владимир Житенски.
„Удовлетворен съм от напредъка. Наясно сме с тежкото икономическо състояние на инфраструктурните обекти. От последното тримесечие на миналата година досега разплащания няма. Това е тежко препятствие. Процесът трябва да се нормализира, за да искаме количество и качество на извършените дейности“, заяви Гроздан КараджовТой подчерта, че разрешаването на ситуацията е основен приоритет, за да може строителството да приключи в рамките на текущия програмен период и да не се изгуби европейското финансиране.