EXPERIAN се мести в Space Tower с посредничеството на CUSHMAN & WAKEFIELD FORTON
Технологичната компания освобождава офисите в Megapark
Технологичната компания за аналитични решения Experian влиза в нов офис на столичния бул. „Цариградско шосе“ през март. С посредничеството на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton дружеството нае 11 602 кв. м в Space Tower – клас А офис сграда, разположена на метри от метростанция „Интер Експо център“.
Решението осигури достатъчно площ за разрастването на Experian и помогна на компанията да събере на едно място своите над 1000 служители. Преди преместването си в самостоятелна офис сграда компанията бе сред наемателите в Megapark.
Space Tower е част от бързо развиващата се зона около метростанцията на бул. „Цариградско шосе“, където се оформя клъстер от офис сгради, търговски и експозиционни площи. Със завършването на бизнес центъра в района вече има близо 90 000 кв. м модерни офис площи, а още толкова са в процес на изграждане или в проектна фаза. Experian е единствен наемател на офис площите в Space Tower. На партер и галерийно ниво в сградата са предвидени кафeне, ресторант, зали за обучения, пространства за почивка за служителите., както и помещения с обслужващи функции.
„Ключово в работата ни с Experian беше да предложим офис площи, които са разположени на комуникативно място, покриват стандартите за качество на компанията и едновременно с това обезпечава бързото й разрастване“, казва Станимира Пашова, мениджър „Офис площи“ в Cushman & Wakefield Forton.
Сделката бе сключена през 2018 г. по време на строителството на сградата. За изминалата година това бе една от най-големите наемни транзакции в офис сегмента.
„В случаите, при които наемателят търси цяла сграда, е добре преговорите и подписването на договора да бъдат още на етап строителство. Това позволява спецификите на помещенията да бъдат съобразени с всички особености на неговия начин на работа“, коментира Станимира Пашова. По думите й ранното наемане на сградата дава свобода и при брандиране на пространството спрямо изискванията на наемателя – съществен фактор за големите компании.
Процесът по избора на Space Tower продължи 9 месеца. От Cushman & Wakefield Forton посочват, че макар офис пазарът в София да не е голям, откриването на подходящ имот и преговорите по договора отнемат средно между 6 и 9 месеца в зависимост от мащаба и изискванията на наемателя. Детайлният анализ на потребностите на служителите стеснява кръга на подходящите възможности. Нещо повече, през последните години все повече от големите компании включват и работещите в процеса на вземане на решение при избора на нова локация, уточняват от Cushman & Wakefield Forton.
„Правилната оценка на времето от страна на инвеститора има решаваща роля за успешното реализиране на проекта. При предварително отдаване на всички площи, за наемателите е от особена важност спазването на сроковете в строителството, за да могат да преместят служителите си, без да нарушават ритъма на работа. В тези случаи задачата на консултанта е, познавайки добре пазара и инвеститорите, да прецени риска от отклонение от първоначалния график“, допълва Станимира Пашова.
„Радваме се, че избрахме Space Tower за преместване на операциите ни в България. Проектирането на сградата, системите, които предлага и качеството на вложените материали са само малка част от предимствата на Space Tower. Смятам, че сградата включва в себе си всички удобства и привилегии на съвременно и модерно офис пространство“ сподели Христин Атанасов, фасилити мениджър на Experian за България.
Бизнес сградата Space Tower попада сред „Добрите проекти“ - информационна кампания на Cushman & Wakefield Forton, която представя ключовите фактори за успешното реализиране на проекти в сферата на недвижимите имоти. Тя е избрана от Experian заради различни фактори, както от обкръжаващата среда, така и на самата сграда. Безспорно комуникативната локация, предоставяща достатъчно паркоместа и едновременно с това – метростанция буквално пред входа на сградата, беше оценена високо.
В допълнение, сградата предложи ефективна етажна плоча, която допринася за оптимално разпределение на служителите, и едновременно с това – възможност цялата сграда да бъде наета от една фирма.
Като значим фактор при анализа и избора на сграда трябва да отбележим високото качество на материалите, вложени в проекта - енергийно ефективните решения, съчетаващи различни сградни системи като фасада и остъкление, вентилация и климатизация, слънцезащитни решения. Съществен фактор беше и захранването на сградата от две независими подстанции, гарантиращо непрекъснат процес на работа.
Достатъчният брой асансьори с контрол на дестинацията, наличието на много „вградени“ зелени площи в сградата, балконите, отваряемите прозорци и уникалната гледка, гарантират значителен комфорт на служителите на компанията.
Професионалният екип, ангажиран от инвеститора в реализацията на проекта – проектант, проектен мениджър, главен изпълнител и надзор, гарантираше изпълнение на проекта в договорените срокове и спецификации.