Colliers: Потребителите предпочитат молове с кина и фитнес
Наблюдава се динамичен ръст на индустрията, предлагаща забавления

Новото проучване на Colliers International, което разглежда сегмент „Забавление в търговски центрове“ в 13 държави в ЦИЕ показва, че предпочитанията на потребителите са основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които привличат вниманието им.
Динамичен ръст на индустрията, предлагаща забавления
Тази индустрия се развива особено динамично през последните няколко години. Собствениците на търговски центрове все повече осъзнават, че наличието на креативни и атрактивни забавления е задължително, независимо от географската локация.
Мултиплекс кината и фитнес клубовете доминират
Данните показват, че в търговските центрове в държавите, включени в проучването на Colliers, има 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша.
Кевин Търпин, Регионален директор проучвания, Colliers CEE, казва: „В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво.“
Уникалните концепции се справят успешно
В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде, като например:
- Полша – танцово училище
- Чехия – уелнес център
- Словакия, Латвия, Беларус, България – казино
Доминика Йедрак от Colliers, споделя: „В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.“
Кой обича да се забавлява най-много?
От потребителите в ЦИЕ, чехите инвестират най-много в забавление и културни занимания - средно 38.23 евро на месец, следвани от латвийците (35.6 евро), словаците (22.46 евро) и поляците (17.89 евро).
Най-малко търговци от разглеждания сегмент, на базата на брой жители на наемател в търговски център, има в:
- Беларус – кина / мултиплекси
- Албания – фитнес клубове
- Чехия – детски центрове