Colliers H1 2021: Търговските улици в София

Пандемията съживи интересa към пазаруването на търговска улица. Възприеманите по-рано като слаби страни на търговските улици фрагментирана собственост, липса на централизирана координация и достъпността на обектите на открито всъщност се превърнаха в техните силни страни. Това се казва в доклад на консултантската компания Colliers за основните централни улици в София с общо предлагане от 68 000 кв.м и приблизително 900 магазина.
Бул."Витоша" предизвиква противоречиви мнения през годините - дали се е утвърдила като място за пазаруване или за отдих и развлечение. Последните данни показват, че през първото полугодие на 2021 г. доминиращата категория на база наети площи продължава да бъде мода. Кафенетата и ресторанти представляват по-голямата част от новооткритите площи (53%) и секторът на заведенията постепенно настига категорията мода. Наемните нива за магазин от 100 кв.м към края на H1 2021 остават 50 евро на кв.м на месец.
Главните търговски улици в София са доказали своята устойчивост през последните години и се очаква тази тенденция да продължи. Съживен интерес има от търговци в различни категории като спорт, козметика, книжарници и магазини за дома. Големите вериги продължават да търсят по-голяма близост до клиентите си и откриването на обект на главна улица ще бъде сред приоритетите им.