Експертен съвет прие основното трасе на "Източната тангента" от бул. "Ботевградско шосе" до бул. "Шипченски проход"
Пътният възел към летището ще бъде обсъден отново



Специализираният състав на Общинския експертен съвет по устройство на територията в разширен състав прие розовия вариант 3 на проекта на подробен комуникационно-транспортен план за "Източна тангента" в участъка от бул. "Ботевградско шосе" до бул. "Шипченски проход". Пътният възел към Летище София със съобразяване на трасето на "Товарна тангента" не беше приет и ще бъде обсъден допълнително.
Приетият вариант представлява променен вариант на първия в участъка от км 3+360 до км 5+200, като промяната е при преминаването над съществуващата жп линия и съществуващия ареал. При този вариант директното трасе при пътен възел "Летище" е с по-голям радиус на хоризонталната крива и възела в посока летище София е изменен. И при този вариант отново се засяга лечебница за животни, изградена върху общински терен. Обща дължина на проекта е 4211.10 м. Предвидени са 2 пътни възела, 1 пътно кръстовище, локални платна с обща дължина 4956 м.
Общата проектна разработка максимално следва всички предходни решения, като обхваща проектав следните участъци:
От км 2+000 до км 3+900 – от края на пътен възел на бул. "Ботевградско шосе" до ул. "Мими Балканска" разклон за летище София;
От км 3+900 до км 5+000 преминаване над жп ареал;
От км 5+000 до км 6+060 до бул. "Асен Йорданов".
Съгласно план-схемата на първостепенната улична мрежа от комуникационно-транспортната система към Общия устройствен план на Столична община, бул."Източна тангента" е градска магистрала – II-ри функционален клас. В северна посока, проектът на бул. "Източна тангента" се съобразява с построения пътен възел на Северна скоростна тангента, където широчината на една лента е 3,75 м, а разделителната ивица е 2 м.
В разработвания участък, оста на бул."Източна тангента" е проведена продължение от предходния участък, в южния край на пътен възел "Ботевградско шосе". Разработени са четири варианта, които се различават единствено в участъка от км 3+300 до км 5+200 . Целта на разработката е минимално засягане на застроени площи и максимално използване на действащата регулация. В условно наречения първи участък трасето на източната тангента трябва да премине през силно застроена територия от къщи, които са много населени, някой от които са в добро състояние /реиновирани с дограма/, независимо от лошата инфраструктура и разхвърляни отпадъци около тях. Разработените четири варианта от км 2+000 до км 3+460 преминават по една следа успоредна на оградата на летище София и с основен габарит Г21, като са в обхвата на съществуващата регулация.