Бойко Сачански, управител на "Billa България": Експанзията ни продължава с по 8 магазина годишно
В брой 5 на сп. ГРАДЪТ

На какъв етап е мащабната експанзия на "Billa България"? Какви са бъдещите стъпки и планове?
- Нашата цел е да откриваме средно по 8 магазина на година. Засега през 2018 сме открили 2 магазина – в "България Мол" идо Спортна зала - Варна. В края на октомври ще открием 121-ия си магазин в ново за нас населенo място – Костинброд. През ноември ще открием 7-ия си магазин в Пловдив, който се намира на "Коматевско шосе".През декември ще открием още поне 2 магазина в София. Още 2 магазина отново в София ще открием или в самия край на декември, или в началото на 2019 г. Така макар и с малко закъснение ще изпълним плана си за 2018. През следващите години ще продължим да откриваме магазини със същия темп. През следващите години не изключвам възможността да закрием някой от най-малките ни обекти.
Какви са критериите при избор на локация за нов търговски обект?
- На първо място оценяваме конкретна локация социално-демографски. Следват инфраструктурата, видимостта и минимална площ от 600 кв.м за търговската зала. За разлика от повечето ни конкуренти ние сме достатъчно гъвкави във форматите, които предлагаме на нашите клиенти. Площта на отделните ни обекти варира в пъти, имаме магазини и на 2 етажа, магазини с по 250 паркоместа, както и такива без собствени паркоместа.
Каква ще бъде 2018 г. за "Billa България", сравнено с изминалите години, и какви са прогнозите за следващите години?
- 2018 ще е поредната успешна година за нас. Благодарение най-вече на откриващите се филиали оборотът и пазарният ни дял растат. Печалбата ни се стабилизира. Разбира се, двуцифрените ръстове от предходните години няма да се повторят. Това според мен ще важи за основните 4-5 компании в сферата на търговията с бързооборотни стоки. Разбира се, търговец, който е имал 2 магазина и открие трети, ще отчете добър ръст.