Facebook YouTube
Регистрация

Нина Николова - мениджър Търговски площи в Мол Марково тепе: Пазаруването вече е желание за съпреживяване

Четете в брой 5 на сп. ГРАДЪТ

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 09.11.2018, Автор: Градът.бг
[546 прочитания]

Фотограф: Градът.бг

Какви са спецификите на търсенето и предлагането в София и основните градове на България и как се отразяват на наемните нива?
Въпреки рекордния обем инвестиционни сделки в сектора през изминалата година и очакванията за радикални промени на пазара на търговски площи към момента търсенето и предлагането, респективно и наемните нива, по-скоро запазват установените си стойности. Що се отнася до потребителските нужди и изисквания, тенденцията, която наблюдаваме, се базира на дигитализацията и безлимитните граници и възможности на хората, които непрестанно разширяват своя мироглед и вследствие на това искат и очакват повече и стават все по-взискателни и придирчиви. Електронната търговия, както и станалите изключително популярни сайтове за сравнение на цени, допълнително усложняват задачата на традиционния ритейл. Добрата новина е, че към момента немалко нови за българския пазар търговски вериги и международни марки работят върху своята експанзия и това неминуемо ще рефлектира върху настоящата пазарна обстановка и безспорно е положителен индикатор за състоянието и бъдещето на нашия пазар.
 
Какво привлича модерния потребител?
Ненаситното потребителско око има нужда от всеобхватност. От добри и качествени стоки на разумна цена до завладяващи емоции и възможност за развлечение и отдих. За много хора пазаруването вече не е просто снабдяване с необходимите продукти, а желание за съпреживяване – то се превръща в своеобразен излет, съчетаващ пазаруване, общуване и забавление. Световната тенденция при търговските центрове все повече измества фокуса от стандартното шопинг преживяване към всякакъв друг тип услуги и развлечения и най-вече акцентира върху заведенията за хранене. Успешният микс е съвкупност от широк спектър стоки и услуги и, разбира се, прецизен баланс в предлаганите категории и конкурентни бизнес модели.  
 
Как традиционният ритейл запазва конкурентни предимства спрямо динамично развиващата се дигитализация?
Дигитализацията и иновациите неминуемо поставят нови предизвикателства пред традиционния ритейл. Всички сме свидетели на това как голяма част от търговията се пренася във виртуалния свят, а веднъж докоснали се до по-лесен и бърз начин на пазаруване, клиентите трудно се връщат към старите модели. Ключовото в настоящата ситуация е необходимостта ритейлърите да съумеят да създадат синергия между онлайн и офлайн практиките си. Все по-често наблюдаваме нестандартни решения за комуникация между търговците и клиентите, които се базират на съчетаването на онлайн и офлайн подход, чийто краен резултат е мотивацията на потребителя да отиде физически до магазина. Днес ежедневието ни е доминирано от технологии и оплетено в социални мрежи, все повече неща ще се случват само с няколко кликвания. Въпреки това обаче реалните магазини ще продължат да бъдат онова място за пазаруване, където истинските сетивни преживявания и човешкото общуване няма как да бъдат заменени от компютърната мишка. 

Пълния текст четете в бр. 5/ 2018 г. на сп. "ГРАДЪТ"
 

 

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg