Facebook YouTube
Регистрация

Марианна Васева - управител, "Сердика Център", NEPI Rockcastle: Нашата стратегия е да придобиваме и развиваме активи с потенциал да доминират

Четете в брой 5 на сп. ГРАДЪТ

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 07.11.2018, Автор: Градът.бг
[299 прочитания]
Марианна Васева, Управител Сердика Център, NEPI Rockcastle<br />
Присъединява се към ECE Projektmanagement през 2006 г. след 3 години работа в Colliers International Bulgaria. Първите 6 години заема позицията Лизинг Мениджър и отговаря за отдаването под наем на търговските площи в Сердика Център. От месец май 2013 заема длъжността Ръководител отдел Лизинг. <br />
След придобиването на Сердика Център от NEPI Rockcastle,от месец октомври 2017 заема длъжността Управител на търговския център.<br />
Има диплома за международно финансово и административно право от Московски Държавен Институт по Международни Отношения (МГИМО), както и множество сертификати от областта на недвижимите имоти.<br />
&nbsp;<br />
Marianna Vasseva, Center Manager Serdika Center, NEPI Rockcastle  <br />
Joins ECE Projektmanagement in 2006 after 3 years in Colliers International Bulgaria. The first 6 years works as a Leasing Manager and is responsible for the renting of the retail space in Serdika Center. Since May 2013 becomes Head of the Leasing Department.<br />
After the acquisition of SERDIKA CENTER by NEPI Rockcastle in 2017, is appointed as Center Manager of the property.<br />
Holds a degree in Financial and Administrative Law from Moscow State Institute of International Relations (MGIMO), as well as many certifications from the real estate sector. <br />

Марианна Васева, Управител Сердика Център, NEPI Rockcastle
Присъединява се към ECE Projektmanagement през 2006 г. след 3 години работа в Colliers International Bulgaria. Първите 6 години заема позицията Лизинг Мениджър и отговаря за отдаването под наем на търговските площи в Сердика Център. От месец май 2013 заема длъжността Ръководител отдел Лизинг.
След придобиването на Сердика Център от NEPI Rockcastle,от месец октомври 2017 заема длъжността Управител на търговския център.
Има диплома за международно финансово и административно право от Московски Държавен Институт по Международни Отношения (МГИМО), както и множество сертификати от областта на недвижимите имоти.
 
Marianna Vasseva, Center Manager Serdika Center, NEPI Rockcastle
Joins ECE Projektmanagement in 2006 after 3 years in Colliers International Bulgaria. The first 6 years works as a Leasing Manager and is responsible for the renting of the retail space in Serdika Center. Since May 2013 becomes Head of the Leasing Department.
After the acquisition of SERDIKA CENTER by NEPI Rockcastle in 2017, is appointed as Center Manager of the property.
Holds a degree in Financial and Administrative Law from Moscow State Institute of International Relations (MGIMO), as well as many certifications from the real estate sector.

Фотограф: Nepi Rockcastle

Каква е актуалната ситуация на пазара за отдаване на площи под наем в България и региона на Централна и Източна Европа към края на 2018 г., като се има предвид икономическия растеж и нарастващата покупателна способност, дигиталната трансформация и постоянно променящите се потребителски модели и нужди?
- Пазарът на търговски площи е доста динамичен през 2017 г. и 2018 г. в България и Централна и Източна Европа. През 2017 г. NEPI Rockcastle навлязоха на пазара чрез придобиването на двата най-успешни търговски центъра в България, а именно Serdika Center и Paradise Center, както и чрез придобиването на парцел на отлично място в Пловдив за бъдещо развитие на микс от площи за отдаване. Други търговски центрове в столицата, както и в страната, бяха продадени на инвеститори, също навлизащи на българския пазар за първи път. Това показва, че добрите икономически показатели като икономически растеж, ниска инфлация и нива на заетост, заедно със стабилното развитие на пазара на площи в България, поставиха основите за добри инвестиционни възможности и ще продължат да привличат интереса на инвеститорите. Смятаме, че доминиращите търговски центрове в София ще запазят и подобрят водещата си позиция. В тези успешни търговски центрове наемните нива на отдаваемите площи се определят основно от Наемодателя поради ниските нива на незаети такива, докато за търговски центрове с лошо местоположение или по-слаб микс от наематели водещата позиция ще бъде в полза на наемателите.
В Централна и Източна Европа пазарът също е доста динамичен. Компанията ни навлезе в Унгария и Литва чрез придобиването на три търговски центъра и ние най-вероятно ще продължим да растем в региона.
 
Кои са характеристиките на успешния микс от наематели в модерните търговски центрове? Как да се адаптираме към променящите се потребителски модели?
- Най-добрият микс от наематели е този, който постоянно отразява и се адаптира към нуждите на потребителите, което само по себе си е доста идеалистичен вариант и може да отнеме значително време, за да бъде постигнат. В нашите центрове чрез редовно провеждане на проучвания и анализи дефинираме интересите и навиците на потребителите, което допълнително ни помага във фините настройки на микса от наематели. Във функциониращ и стабилен търговски център ключът към успеха е постоянната оптимизация и подобряване на този микс. Наемателите които не реализират добри обороти се заменят с такива, които имат потенциал да се развиват и респективно ненадеждните сектори се ограничават. Целта ни не е просто да запълним свободните площи, но и да създадем стойностна цялостна комбинация от наематели, където всеки от тях ще допринесе за увеличаването на човекопотока и привлекателността на търговския център, вместо да отнема от пазарния дял на другите търговци в центъра. Всички тези мерки са насочени към удовлетворяване на очакванията на нашите клиенти по отношение на разнообразие, качество на пазаруване и отдих.
 
Какво е мястото на новото поколение клиенти Милениум във вашата стратегия?
- Нашата визия е да създадем високостойностни търговски площи в дългосрочен план. Тъй като времената и предпочитанията се развиват и променят непрекъснато, винаги се стремим да бъдем първите, които да се адаптират към пазара. Важно е да се отбележи, че макар тези промени да са много значими, те се случват постепенно, а не радикално. Ние се опитваме да идентифицираме тези променящи се вкусове в ранен стадий така, че да можем да подобрим активите си според нуждите на пазара, но още по-важно е да се опитаме да направляваме промяната чрез представяне на концепции, които са нови за конкретните пазари.

[img:3341213]]
Как традиционният сектор на търговски площи реагира на динамичното развитие на електронната търговия? Дали електронна търговия е заплаха или възможност и какъв е най-добрият начин за адаптиране на индустрията? Как планира вашата организация да откликне на тази промяна?
- Електронната търговия оказва силно влияние както върху търговци, така и върху собствениците на търговски центрове. Онлайн процентът от общите продажби на търговци в България се е увеличил значително през последните няколко години и онлайн търговците са завзели голяма част от пазарния дял. Независимо от това, през последните няколко години успоредно с развитието на електронната търговия, търговските центрове станаха много повече от място за пазаруване; те се превърнаха в места за социални сбирки където хората идват не само да пазаруват, но и да хапнат, да се забавляват и да общуват. Tърговският център, изграден от тухла и хоросан изобщо не е остаряло понятие, а по-скоро значението му придобива нова стойност и докато електронната търговия осигурява комфорта на лесното пазаруване, хората винаги ще искат да се срещнат в търговския център не само за да пробват дрехи, но и да споделят това усещане със своите приятели. Тази тенденция вече може да се забележи при големите онлайн търговци, които започнаха да присъстват все повече в търговските центрове с традиционни магазини. По този начин, като собственик на търговски център, ние се стремим да увеличим нашето онлайн присъствие и полагаме значителни усилия за съчетаване на пазаруването и онлайн опита чрез различни дигитални канали. Електронната търговия е нещо, което със сигурност ще трябва да вземем предвид при разработването на цялостната стратегия за нашите центрове и ние я разглеждаме като възможност за по-нататъшно привличане на клиенти и увеличаване на човекопотока там чрез активиране на съвместни кампании с нашите наематели.

Пълния текст четете в бр. 5/ 2018 г. на сп. "ГРАДЪТ"
Етикети: пазари

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg